2017-03-13
Ogłoszenie wyników postępowania (24.03.2017)


Katowickie Centrum Onkologii
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 30.000 EURO na usługi transportu sanitarnego dla Katowickiego Centrum Onkologii.
(znak sprawy: KCO/PN/ 13/ 2017)

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych t.j.: Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ – jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.kco.katowice.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Tryb zamówienia
Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 30.000 euro. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp

Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi transportu sanitarnego – przewóz pacjentów karetkami wyposażonymi zgodnie z obowiązującymi Zarządzeniami Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. (tj.: Dz.U. z 2013r. Poz. 951 z późn.zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, tj.:
- przewozy pacjentów z sanitariuszem lub ratownikiem medycznym
- przewozy pacjentów bez sanitariusza (sam kierowca)
- przewozy pacjentów karetką S
oraz transport krwi i składników krwi zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, jak również inne realizowane na zlecenie Katowickiego Centrum Onkologii.

Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV:
60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego

Opis przedmiotu zamówienia:
  1. Usługi transportu sanitarnego – przewozy pacjentów z sanitariuszem i bez sanitariusza, wizyty lekarskie, przewozy pacjentów karetką S oraz transport krwi i składników krwi jak również inne realizowane na zlecenie Katowickiego Centrum Onkologii.
  2. Transport sanitarny to usługa transportowa wraz z opieką nad pacjentem wykonywana na trasie wskazanej w zleceniu lekarskim w tym zapewnienie realizacji zlecenia w przypadku konsultacji. Trasa nie obejmuje dojazdu do Zamawiającego i powrotu do siedziby Wykonawcy.
  3. Wykonawca zapewni sanitariuszy do obsługi transportów pacjentów i pacjentów na noszach.
  4. Personel właściwej karetki posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń będących przedmiotem zamówienia, w tym m.in. uprawnienia do podawania leków odurzających i psychotropowych niezbędnych przy udzielaniu pierwszej pomocy, a ponadto personel karetki „S” w ramach wykonania umowy w razie konieczności przeprowadza intubacje pacjenta.
  5. Kierowca musi posiadać ukończony kurs/ szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
  6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za powierzonego pacjenta w czasie świadczenia usługi transportowej i za materiały do badań oraz zapewnia realizację zlecenia w przypadku konsultacji.
  7. Zamawiający zamawia usługę transportową telefonicznie (wszystkie rozmowy telefoniczne muszą być nagrywane przez Wykonawcę) pod numerem telefonu wskazanym przez Wykonawcę, podając miejsce, datę i godzinę rozpoczęcia transportu. Zlecenie lekarskie musi być przekazane w momencie zgłoszenia się kierowcy w miejscu rozpoczęcia transportu.
  8. Dokumentem zlecenia transportu jest Zlecenie lekarskie podpisane ze strony Zamawiającego przez lekarza Katowickiego Centrum Onkologii wraz z imienną pieczątką i pieczątką oddziału. Zlecenie bez imiennej pieczątki lekarza jest nieważne.
  9. Zlecenie transportu powinno zawierać następujące dane:
    • Imię i nazwisko pacjenta, wiek
    • Miejsce, datę i godzinę rozpoczęcia transportu,
    • Miejsce przeznaczenia transportu,
    • Pozycja pacjenta w czasie transportu,
    • Dla konsultacji – nazwisko lekarza konsultanta,
    • Dla przyjęcia do Szpitala – nazwisko lekarza, z którym ustalono miejsce dla pacjenta.
  10. Zadania Wykonawcy obejmują:
    • przewóz karetką na trasie wg Zlecenia,
    • pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu pacjentom z dysfunkcją ruchu,
    • transport pacjenta na noszach na oddział i z oddziału,
    • opiekę nad pacjentem w czasie transportu, w tym zapewnienie realizacji zlecenia w przypadku konsultacji, należyte zadbanie o pacjenta dostosowane do warunków pogodowych,
  11. Przedmiot Umowy będzie realizowany całodobowo przez 7 dni w tygodniu przy użyciu sprzętu spełniającego wszystkie niezbędne wymagania wynikające z umowy, SIWZ oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów oraz przez personel o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach.
  12. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany będzie we własnym zakresie zapewnić sprawny pojazd zastępczy dla zapewnienia ciągłości świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia.
  13. Środki transportu do transportu krwi muszą spełniać wymagania sanitarne i techniczne określone w Polskich Normach przenoszących normy zharmonizowane PNEN 1789:2008 i PNEN 1865:2002.
  14. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
  15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych w zakresie objętym niniejszą umową i zobowiązuje się do spełnienia wymagań wymienionych w art. 36 – 39a ustawy o ochronie danych osobowych.
  16. Wykonawca musi posiadać polisę OC w zakresie udzielania usług będących przedmiotem umowy przez cały okres obowiązywania umowy.
  17. Zamawiający na podstawie dotychczasowego wykonania podaje realizację transportów: Przewozy pacjenta z sanitariuszem lub ratownikiem medycznym:
    - około 3 100 km miesięcznie,
    - około 400 godz. miesięcznie,
    Przewozy pacjenta bez sanitariusza (sam kierowca):
    - około 3 500 km miesięcznie,
    - około 370 godz. miesięcznie,
    Przewozy pacjenta karetką S
    - około 260 km miesięcznie
    - około 25 godz. miesięcznie

Miejsca z /do jakich będą odbywały się transporty:
1. Katowice ul. Raciborska 27, 28
2. Katowice ul. Józefowska 119

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani ofert wariantowych.

Termin realizacji zamówienia: przez okres 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1b pkt. 1, 2, 3 ustawy Pzp dotyczące:
- kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- zdolności technicznej lub zawodowej,
oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 i ust. 5 ustawy Pzp., a także dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty.

1. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się, co najmniej 3 usługi transportu sanitarnego świadczone w szpitalu - min. 3 dokumenty).
b) wykaz wyposażenia zakładu (jakie karetki, ilość posiadanych karetek – min. 2 karetki "S", do transportów sanitarnych min. 12 karetek, ich wyposażenie, rok produkcji karetek) dostępnego Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.

2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług ( ilość kierowców - min. 12, ilość ratowników medycznych - min. 12, ilość sanitariuszy – min. 12, zespoły do karetek S – min. 2 ) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.

3. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności finansowej,
a) polisę potwierdzającą, że Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie przedmiotu niniejszego postępowania, Wykonawca załącza do oferty kopię polisy ubezpieczeniowej.

4. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający będzie żądał następujących dokumentów:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP.

5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, złoży:
a) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 poz. 229 ze zm.).

W przypadku, gdy Wykonawcy należą do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą, nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia
W przypadku, w którym wymagania wynikające z logiki procesu wykonywania zamówienia będą wymagały zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), gdyż wykonują one pracę zarobkową, osobiście, powtarzalną, wykonywaną na ryzyko Wykonawcy zamówienia świadczoną pod jego „kierownictwem” Zamawiający będzie żądał złożenia oświadczenia o sposobie zatrudnienia pracowników oraz udokumentowania zatrudnienia takich osób, poprzez: doręczenie w terminie 5 dni od daty podpisania umowy Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z osobami wskazanymi dla wykonania zamówienia lub złoży w tym przedmiocie stosowne oświadczenie.
W przypadku zmiany osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu kopie umowy o pracę zawartych z tymi osobami w terminie 3 dni od dokonania przedmiotowej zmiany.
Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania osoby zatrudnionej na podstawie umowy o pracę, że jej dane osobowe będą przetwarzane przez Katowickie Centrum Onkologii w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 26 w celu realizacji zamówienia oraz, że przysługuje tej osobie dostęp do treści tych danych i ich poprawiania oraz, że obowiązek ich podania wynika z art. 29 ust. 3a oraz art. 36 ust. 8a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.)
Zamawiający w okresie obowiązywania umowy zastrzega możliwość przeprowadzenia, bez wcześniejszego uprzedzenia, kontroli sposobu zatrudnienia pracowników realizujących umowę zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
Zamawiający nie ogranicza form zatrudnienia z uwzględnieniem przepisów powszechnie obowiązujących, przy czym Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w swoje ofercie wartości wynagrodzeń wynikające z wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na 2017 r. (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 września 2016 r. - Dz. U. z 2016 r. poz. 1456), a w przypadku umów cywilnoprawnych stawkę minimalną 13 zł brutto za 1 roboczogodzinę. Przy czym Wykonawca zatrudniający pracowników na podstawie umowy cywilnoprawnej ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytuł realizacji zobowiązań takich jak odprowadzania za te osoby stosownych zaliczek z tytułu podatku od osób fizycznych, czy zaliczek na ubezpieczenie, społeczne, zdrowotne, itd.

Podstawy wykluczenia
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę/ów w przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1pkt 12-23 i ust. 5 ustawy PZP.

Zawartość oferty w tym wykaz oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:
  1. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawioną do reprezentowania Wykonawcy Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz Oferty zawierający:
    1. Całkowitą cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym cenę brutto za 1 godzinę i za 1 kilometr, czas realizacji świadczenia transportu sanitarnego w przypadkach pilnych i planowanych oraz czas dojazdu karetki „S”
    2. Pisemne oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się ze SIWZ i nie wnosi uwag co do jej treści oraz, że posiada zdolność do realizacji zadania.
    3. Pisemne oświadczenie Wykonawcy, że akceptuje 30 dniowy termin płatności od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.
    4. Pisemne oświadczenie Wykonawcy, że gwarantuje niezmienność cen brutto za 1 godzinę i za 1 km usługi transportu pacjentów z sanitariuszem lub ratownikiem medycznym, bez sanitariusza, karetką „S” przez cały okres obowiązywania umowy.
  2. Aktualne na dzień składania ofert:
    • Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ.
    • Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ.
  3. Podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Załącznik nr 4 do SIWZ – Istotne Postanowienia Umowy.
  4. Podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy w sprawie gwarancji zabezpieczenia należytego wykonania umowy stanowiące Załącznik Nr 5 do SIWZ.
  5. Wypełnione i podpisane przez uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie o podwykonawcach Załącznik nr 6 do SIWZ.

Informacje zawarte w oświadczeniu będą, stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Zamawiający najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów określonych w Warunkach udziału w postępowaniu.

Wadium
W postępowaniu jest wymagane wadium w wysokości: 5000,00zł.

Kryterium oceny ofert:
1. Całkowita cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia – 100%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 21.03.2017r. do godz. 10:00 w Kancelarii Dyrektora Katowickiego Centrum Onkologii przy ul. Raciborskiej 26 (I piętro).
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.03.2017r. o godz. 11:00 w Budynku Przychodni Katowickiego Centrum Onkologii przy ul. Raciborskiej 28 (II piętro), Sekcja Zamówień Publicznych.

Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
3. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
4. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający przewiduje
1. zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, do wysokości 30 % zamówienia podstawowego

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści SIWZ z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - lek. med. Zbigniew Wiąk – Pełnomocnik Dyrektora ds. Zarządzania Kontraktem Medycznym
Telefon 32/ 2515-231 do 4 wew. 210
Fax 32/ 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 13.03.2017.


Dodatkowe materiały:
15.03.2017 - Zmiana treści SIWZ 15.03.2017 - Zmiana treści SIWZ 21.03.2017 - Kwota na sfinansowanie zamówienia 21.03.2017 - Kwota na sfinansowanie zamówienia 21.03.2017 - Zestawienie ofert 21.03.2017 - Zestawienie ofert
24.03.2017 - Ogłoszenie wyników postępowania 24.03.2017 - Ogłoszenie wyników postępowania SIWZ SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by