2011-11-22
Ogłoszenie wyników postępowania - 19.XII.2011r. / Sprostowanie - 29.XI.2011r.


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 14.000 EURO na ochronę obiektów i terenu, obsługę portierni Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach wraz z monitorowaniem systemów alarmowych

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)– zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ – jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Przedmiot zamówienia
Ochrona obiektów i terenu, obsługa portierni Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach wraz z monitorowaniem systemów alarmowych.

Opis przedmiotu zamówienia
A. Szczegółowe czynności dotyczące prac w zakresie zapewnienia ochrony, tj. zabezpieczenia mienia i osób w obiektach, wg poniższej lokalizacji, znajdujących się na terenach Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach są następujące:

1. w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 27
a) całodobowy dozór – ochrona, a w szczególności:
  • nadzór nad porządkiem na terenie szpitala;
  • przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje w przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby (-ób) przebywającej (-cych) na terenie szpitala;
  • szczególny nadzór nad obiektami i terenem od strony północno-wschodniej i północno-zachodniej ogrodzenia terenu;
  • szczególna ochrona rzeźby "Wiktoria Rzucająca Wieniec";
  • sygnalizowanie odpowiednim służbom technicznym (elektryk, hydraulik, itp.) wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
  • informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
  • w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp.niezwłoczne zabezpieczenie miejsca zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
  • uzbrajanie i wyłączanie alarmów oraz zamykanie i otwieranie poradni wielospecjalistycznej i pracowni mammografii;
  • patrolowanie chronionego terenu i sprawdzanie ustalonego stanu zabezpieczeń obiektów;
b) całodobowe pełnienie służby przy wjeździe na teren szpitala
  • wydawanie i odbieranie kluczy od poszczególnych pomieszczeń i obiektów osobom upoważnionym, prowadzenie stosownej ewidencji;
  • zastępowanie całodobowe telefonistki na czas urlopów, chorobowego, zaplanowanej innej nieobecności oraz w dni wolne od pracy;
  • monitoring centralki ochrony p.poż.;
  • prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
c) w Zakładzie Radioterapii i w Pracowni rezonansu magnetycznego nadzór i ochrona w dni powszednie od godziny 15.00 do 07.00 dnia następnego, a w dni wolne, świąteczne – całodobowe, a w szczególności:
  • nadzór nad porządkiem na terenie obiektu;
  • przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje w przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby (-ób) przebywającej (-cych) na terenie obiektu;
  • prowadzenie kontroli wydawania i zdawania kluczy od poszczególnych pomieszczeń;
  • sygnalizowanie odpowiednim służbom technicznym (elektryk, hydraulik, itp.) wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
  • informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
  • w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp. niezwłoczne zabezpieczenie miejsca zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
  • uzbrajanie i wyłączanie alarmów oraz zamykanie i otwieranie pracowni rezonansu magnetycznego;
  • patrolowanie chronionego obiektu , sprawdzanie stanu jego zabezpieczeń oraz sprawowanie kontroli przy użyciu zewnętrznego monitoringu i systemu alarmowego;
  • prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
2. w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 26 i 28
a) nadzór i ochrona w dni powszednie od godziny 15.00 do 07.00 dnia następnego, a w dni wolne, świąteczne – całodobowe, a w szczególności:
  • nadzór nad porządkiem na terenie przyległym do budynków;
  • przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje w przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby (-ób) przebywającej (-cych) na nadzorowanym terenie;
  • sygnalizowanie odpowiednim służbom technicznym (elektryk, hydraulik, itp.) wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
  • informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
  • w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp.niezwłoczne zabezpieczenie miejsca zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
  • uzbrajanie i wyłączanie alarmów oraz zamykanie i otwieranie budynków zarządu szpitala i poradni;
  • obsługa w godzinach od 15.00 do 07.20 dnia następnego centrali telefonicznej;
  • patrolowanie chronionego terenu i sprawdzanie ustalonego stanu zabezpieczeń obiektów;
b) w dni powszednie od godziny 15.00 do 07.00 dnia następnego, a w dni wolne, świąteczne – całodobowe, pełnienie służby w pawilonie portierni:
  • wydawanie i odbieranie kluczy od poszczególnych obiektów osobom upoważnionym, prowadzenie stosownej ewidencji;
  • prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
3. w Katowicach, przy ul. Józefowskiej 119
a) całodobowy dozór – ochrona, a w szczególności:
  • nadzór nad porządkiem na terenie szpitala;
  • przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego, w tym interwencje w przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby (-ób) przebywającej (-cych) na terenie szpitala;
  • szczególny nadzór nad obiektami i terenem od strony za budynkiem administracji Z-2;
  • sygnalizowanie odpowiednim służbom (elektryk, hydraulik, itp.) wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
  • informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
  • w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp. niezwłoczne zabezpieczenie miejsca zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
  • uzbrajanie i wyłączanie alarmu oraz zamykanie i otwieranie budynku administracji Z-2;
  • patrolowanie chronionego terenu i sprawdzanie ustalonego stanu zabezpieczeń obiektów;
b) całodobowe pełnienie służby w pawilonie portierni:
  • wydawanie i odbieranie kluczy od poszczególnych obiektów osobom upoważnionym, prowadzenie stosownej ewidencji;
  • obsługa całodobowo centrali telefonicznej;
  • prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".

B. Szczegółowe wymogi dotyczące pracowników Wykonawcy są następujące:
  • pełnić usługę ochrony w przyjętym przez Wykonawcę wzorze umundurowania i z identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu;
  • być taktownym i grzecznym, a zarazem zdecydowanym w działaniu;
  • zachować w tajemnicy informacje uzyskane w związku z wykonywaną służbą, a w szczególności dane dot. zabezpieczeń, systemu łączności, kodów, osób oraz inne, których ujawnienie może narazić kogokolwiek na szkodę lub naruszyć jego dobra osobiste;
  • znać i stosować wszystkie wprowadzone w życie przez Zamawiającego instrukcje i procedury dot. wszelakiego bezpieczeństwa, rozmieszczenia systemów alarmowych, systemów powiadamiania osób i właściwych instytucji, lokalizacji głównych zaworów i wyłączników, planów ewakuacji w obliczu zagrożeń – (powyższe dokumenty będą dostarczone Wykonawcy przed rozpoczęciem wykonywania dozoru i ochrony);
  • udzielać informacji osobom pytającym przebywającym na terenie szpitala w dopuszczalnym zakresie i w miarę posiadanej wiedzy;
  • znać i stosować przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
Oznaczenie przedmiotu zamówienia CPV 79710000-4 usługi ochroniarskie.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.

Termin realizacji zamówienia
przez 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadania wiedzy i doświadczenia (co najmniej 3 lata świadczenia ochrony innym podmiotom);
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (personel ochrony co najmniej 50 osób);
- sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia publicznego; nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. oraz posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanych usług, obejmujące niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł; zapoznali się z obiektami Zamawiającego i jego właściwościami - potwierdzone notatką Zamawiającego i stosownym oświadczeniem Wykonawcy i dołączą do oferty dokumenty:

1. Wykaz wykonanych usług ochrony, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże co najmniej 3 dokumenty potwierdzające usługi tożsame z przedmiotem

2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3. W stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 6 do SIWZ – dotyczy osób fizycznych.

4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert,

5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert.

6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d) zaświadczenie właściwego ze względu na siedzibę albo miejsce zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, organu sądowego lub administracyjnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

7. Kserokopia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej wydanej przez MSWiA na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia, w zakresie określonym przedmiotem zamówienia.

8. Kserokopia polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł;

9. W przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną do oferty należy dołączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, celem wykazania uprawnień do reprezentowania Wykonawcy.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

Wadium
W postępowaniu będzie wymagane wadium w wysokości: 15 000,00 zł.

Kryterium oceny ofert:
1. Cena brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia (12x 1 miesiąc) - 100%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 02.12.2011r. do godz. 10:00 w Kancelarii Dyrektora Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.12..2011r. o godz. 11:00 w Sekcji Zamówień Publicznych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 28 ( budynek Przychodni szpitala, II piętro)

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
3. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
4. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający przewiduje
1. zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Wielkość zamówienia uzupełniającego - 50% zamówienia podstawowego.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści SIWZ z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr inż. Włodzimierz Sygulski – Z-ca Dyrektora ds. Administracyjno-Technicznych
Telefon: (32) 2511-761
Fax: (32) 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22.11.2011r.


Dodatkowe materiały:
Ogłoszenie wyników postępowania - 19.XII.2011r. Ogłoszenie wyników postępowania - 19.XII.2011r. SIWZ SIWZ Sprostowanie - 29.XI.2011r. Sprostowanie - 29.XI.2011r.
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by