2013-03-22
Ogłoszenie wyników postępowania - 24.V.2013r.


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice
ogłasza
przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej 5 000 000 euro
na
rozbudowę i przebudowę budynku Radioterapii Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach dla potrzeb Pracowni Brachyterapii i bunkra akceleratora” na zasadzie„ pod klucz”, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl

Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym. Przesłana SIWZ będzie zawierała dokumentację projektową w wersji elektronicznej (płyta CD). Koszt SIWZ wynosi 10 zł brutto plus koszty wysyłki.
SIWZ można uzyskać pod adresem: Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego, 40-074 Katowice,ul. Raciborska 26 – Dział Księgowości.

Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa i przebudowa budynku Radioterapii Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach dla potrzeb Pracowni Brachyterapii i bunkra akceleratora” na zasadzie „ pod klucz”, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Przedmiot zamówienia wynika z Programu użytkowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ i opisany jest zasadniczo dokumentacją projektową, przedmiarami oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), których wykaz stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ.
Niezbędnym do pełnego wykonania zamówienia jest również realizacja m.in.:
- wycinki drzew i krzewów wraz z nasadzeniami zgodnie z decyzją Nr 604/Z/12 Prezydenta Miasta Katowice z dnia 24.09.2012r.
- drogi transportowej do wprowadzenia akceleratora, otworów transportowych w ścianach, na czas transportu wraz ze wzmocnieniem posadzki wzdłuż drogi transportowej aż do miejsca posadowienia elementów akceleratora,
- wszystkich prac konstrukcyjnych, instalacji oraz prac wykończeniowych w pomieszczeniach związanych z funkcją akceleratora, według wytycznych producenta urządzenia /w tym klimatyzacja, oświetlenie itd./.
2. Wykonawca zapewni w cenie oferty serwis gwarancyjny urządzeń, sprzętu i wyposażenia zastosowanego, wbudowanego w „Rozbudowanym i przebudowanym budynku Radioterapii Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach dla potrzeb Pracowni Brachyterapii i bunkra akceleratora”.
3. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu świadectwo charakterystyki energetycznej dobudowanego obiektu.
4. Wykonawca udzieli 60-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane, instalacyjne i 10-letniej gwarancji na wykonane pokrycie dachowe, a także minimum 2 letniej gwarancji na dostarczone urządzenia i wyposażenie i przekaże dokumenty potwierdzające udzielone gwarancje.
5. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV:
- 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
- 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów
budowlanych; roboty ziemne
- 45215000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych
- 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów
komunikacyjnych i linii energetycznych
- 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
- 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
- 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,
- 39130000-2 Meble biurowe

6. Zamawiający posiada pozwolenie na budowę /Decyzja Prezydenta Miasta Katowice nr 1599/12 z dnia 28 listopada 2012r./
7. Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z dostawcą akceleratora wysokoenergetycznego, która zapewni synchronizację i umożliwi montaż i instalację akceleratora w tym realizację elementów infrastruktury i wyposażenia według wskazań dostawcy akceleratora.
8. Zamawiający na dzień dzisiejszy posiada wiedzę, że jest dwóch producentów akceleratorów wysokoenergetycznych, tj. ELEKTA i VARIAN.
9. Dostawę, transport na miejsce zainstalowania, instalację akceleratora wraz z kompletnym montażem, wyposażeniem i uruchomieniem wykonuje wybrany w odrębnym postępowaniu dostawca akceleratora.
10. Pozostałe prace związane z zainstalowaniem akceleratora, a niewymienione w pkt. 9 są po stronie Wykonawcy na podstawie dostarczonej dokumentacji projektowej i jej uzupełnień / na podstawie wytycznych technologicznych / dokonanych po wyborze dostawcy akceleratora.
11. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za utratę źródła finansowania zakupu akceleratora wysokoenergetycznego finansowanego przez Ministra Zdrowia w przypadku braku możliwości posadowienia sprzętu w obiekcie w terminie zgodnym z Umową.
12. W przypadku powierzenia realizacji części przedmiotu zamówienia podwykonawcy, Wykonawca musi wskazać w ofercie zarówno podwykonawcę, jak i zakres powierzonych mu prac.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani składania ofert wariantowych.

Miejsce realizacji
Katowice ul. Raciborska 27

Termin realizacji zamówienia
Podpisanie protokołu odbioru końcowego budowy wraz z przekazaniem wszystkich dokumentów dotyczących wykonanych robót w nieprzekraczalnym terminie do 29.11.2013r.

Opis warunków udziału w postępowaniu
1. W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:
• posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
• posiadania wiedzy i doświadczenia;
• dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
• sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia publicznego;
nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale VIII Zawartość Oferty
2. Wykonawca wykaże, że:
1) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia; w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, oceniany będzie łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia lub posiada pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia; w celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest wskazać te osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (sporządzone wg. wzoru Załącznik nr 6 do SIWZ), w tym co najmniej:
- Kierownika budowy – posiadającego minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, w tym przy realizacji przynajmniej 2 obiektów użyteczności publicznej „ pod klucz” o podobnym stopniu skomplikowania jak przedmiot zamówienia ( np. Pracownia Akceleratora Wysokoenergetycznego wraz z wybudowaniem bunkra lub Pracownia Rezonansu Magnetycznego lub Pracownia Tomografii Komputerowej lub Blok Operacyjny oraz posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - bez ograniczeń,
2) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, oceniany będzie łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) jedną robotę budowlaną polegającą na wybudowaniu budynku użyteczności publicznej – „pod klucz” takiego jak: Pracownia Akceleratora Wysokoenergetycznego wraz z wybudowaniem bunkra lub Pracownia Rezonansu Magnetycznego lub Pracownia Tomografii Komputerowej lub Blok Operacyjny.
3) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia; w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, oceniany będzie łączny potencjał ekonomiczny i finansowy):
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na nie mniej niż 3.000.000,00 zł wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
4) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, oceniana będzie łączna kwota ubezpieczenia).
3. Dla wykazania spełnienia wymagań, o których mowa w ust. 2, pkt 1, lit. a, niezbędne będzie złożenie oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ o wykształceniu, uprawnieniach oraz nabytej praktyce osób objętych wykazem.

Zawartość oferty
1. Ofertę należy przedstawić na piśmie, w języku polskim, na Formularzu Ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ, wraz z załącznikami stanowiącymi integralną część oferty, a w tym:
1) oświadczenie o uwzględnieniu w ofercie wszystkich kosztów niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia, w tym wynikających z ewentualnych błędów, braków i niedokładności dokumentacji projektowej bądź warunków geologicznych, a także zmiany stawki podatku VAT oraz przepisów w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą - Załącznik nr 4 do SIWZ,
2) podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy Istotne Postanowienia Umowy - Załącznik nr 5 do SIWZ,
3) wykaz osób, /kierownik budowy/ które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - Załącznik nr 6 do SIWZ,
4) oświadczenie o zamiarze lub o braku zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcom - Załącznik nr 7 do SIWZ,
5) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Załącznik nr 8 do SIWZ,
6) Podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy na podstawie art. 22 ustawy Pzp, stanowiące Załącznik Nr 9 do SIWZ.
7) Podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ustawy Pzp, stanowiące Załącznik Nr 10 do SIWZ.
8) Podpisany Załącznik nr 11 do SIWZ – dot. Oświadczenia Wykonawcy w sprawie gwarancji zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych ( o ile dotyczy) lub oświadczenie, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przedstawiają dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca dołącza do oferty:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8, 10-11 ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP (dotyczy podmiotów zbiorowych), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. W stosunku do osoby/ób wyszczególnionych w warunkach udziału w postępowaniu, opisanych w rozdziale VI, ust.2, pkt 1, litera a, należy złożyć odpowiednio:
1) uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do wykonania przedmiotu zamówienia,
2) aktualne zaświadczenia potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego – z określonym terminem ich ważności,
3) wypis z centralnego rejestru osób uprawnionych, potwierdzony przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego zgodnie z art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane (dotyczy tylko tych osób, których uprawnienia budowlane zostały wydane na podstawie przepisów, które weszły w życie po dniu 14 lutego 1995 r.).
5. W celu potwierdzenia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca przedstawia:
1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na nie mniej niż 3.000.000,00 zł wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6. W celu potwierdzenia ubezpieczenia działalności od odpowiedzialności cywilnej Wykonawca musi złożyć polisę na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony.
7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, przedstawia zaświadczenie właściwego ze względu na siedzibę albo miejsce zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, organu sądowego lub administracyjnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 -11 ustawy PZP - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz dokumenty potwierdzające, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Ocena spełnienia warunków:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów. Spełnianie minimalnych warunków udziału w postępowaniu określonych metodą „spełnia” – „nie spełnia”.

Wadium W postępowaniu będzie wymagane wadium w wysokości: 90 000,00 zł

Kryteria oceny ofert:
1. Oferowana cena ryczałtowa brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia - 80 %
2. Termin wykonania robót budowlanych, potwierdzony podpisaniem protokółu odbioru końcowego budowy,umożliwiający złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie, podany w dniach kalendarzowych od zawarcia umowy - 20%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 23.04.2013r. do godz.10:00 w Kancelarii Dyrektora Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.04.2013r. o godz. 11:00 w Sekcji Zamówień Publicznych Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 28( budynek Przychodni Szpitala, II piętro)

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
3. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
4. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp oraz zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.

Zamawiający przewiduje:
1. możliwość zmian w umowie spowodowanych równoczesnym prowadzeniem postępowania o zamówienie publiczne na zakup akceleratora, którego zakup jest finansowany ze środków Ministerstwa Zdrowia umożliwiający synchronizację realizacji umowy z zakupem, dostawą, montażem itp. akceleratora.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji
mgr inż. Włodzimierz Sygulski
Telefon: 32 2511-761
Fax: 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22.03.2013r.



Dodatkowe materiały:
13.05.2013 - Przedmiar poprawiony z instalacją odladzania 13.05.2013 - Przedmiar poprawiony z instalacją odladzania 13.05.2013 - Przedmiar z podstawą wyceny 13.05.2013 - Przedmiar z podstawą wyceny 13.05.2013 - Uzupełnienie przedmiaru 1 13.05.2013 - Uzupełnienie przedmiaru 1
13.05.2013 - Zapytania [doc, 12,1MB] 13.05.2013 - Zapytania [doc, 12,1MB] 16.04.2013 - Zmiana terminu składania ofert 16.04.2013 - Zmiana terminu składania ofert Dokumentacja projektowa, pozwolenie na budowę, przedmiary (PLIK SPAKOWANY - ZIP ok.50MB) Dokumentacja projektowa, pozwolenie na budowę, przedmiary (PLIK SPAKOWANY - ZIP ok.50MB)
Ogłoszenie wyników postępowania - 24.V.2013r. Ogłoszenie wyników postępowania - 24.V.2013r. SIWZ SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by