Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice
ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 14.000 EURO na ochronę obiektów i terenu, obsługę portierni Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach wraz z monitorowaniem systemów alarmowych
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr
113, poz. 759 z późn. zm.)– zwana dalej ustawą Pzp.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ – jest dostępna na
stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł
brutto).
Przedmiot zamówienia
Ochrona obiektów i terenu, obsługa portierni Szpitala im. Stanisława
Leszczyńskiego w Katowicach wraz z monitorowaniem systemów alarmowych.
Oznaczenie przedmiotu zamówienia CPV 79710000-4 usługi ochroniarskie.
Opis przedmiotu zamówienia
A. Szczegółowe czynności dotyczące prac w zakresie zapewnienia ochrony, tj.
zabezpieczenia mienia i osób w obiektach, wg poniższej lokalizacji,
znajdujących się na terenach Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach
są następujące:
- w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 27
- całodobowy dozór – ochrona, a w szczególności:
- nadzór nad porządkiem na terenie szpitala;
- przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje w
przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby
(-ób) przebywającej (-cych) na terenie szpitala;
- szczególny nadzór nad obiektami i terenem od strony północno-wschodniej
i północno-zachodniej ogrodzenia terenu;
- szczególna ochrona rzeźby „ Wiktoria Rzucająca Wieniec”;
- sygnalizowanie odpowiednim służbom technicznym (elektryk, hydraulik, itp.)
wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
- informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja
szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
- w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak
włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp.niezwłoczne zabezpieczenie miejsca
zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej pomocy
osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości
zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
- uzbrajanie i wyłączanie alarmów oraz zamykanie i otwieranie poradni
wielospecjalistycznej i pracowni mammografii;
- patrolowanie chronionego terenu i sprawdzanie ustalonego stanu
zabezpieczeń obiektów;
- prowadzenie szatni na parterze Centralnej Izby Przyjęć;
- wydawanie i odbieranie kluczy od poszczególnych pomieszczeń i obiektów
osobom upoważnionym, prowadzenie stosownej ewidencji;
- monitoring cctv, central ochrony p.poż., gazów medycznych i sieci
elektroenergetycznej;
- prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
- całodobowe pełnienie służby przy wjeździe na teren szpitala
Miejscami pełnienia służby/dozoru całodobowego dla czynności opisanych w ppkt a),
b) są:
- pomieszczenie ochrony w budynku Centralnej Izby Przyjęć,
- teren szpitala, ze szczególnym uwzględnieniem okolicy bram wjazdowych.
- w Zakładzie Radioterapii i w Pracowni rezonansu magnetycznego
nadzór i ochrona w dni powszednie od godziny 15.00 do 07.00 dnia następnego,
a w dni wolne, świąteczne – całodobowe, a w szczególności:
- nadzór nad porządkiem na terenie obiektu;
- przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje
w przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań
osoby (-ób) przebywającej (-cych) na terenie obiektu;
- prowadzenie kontroli wydawania i zdawania kluczy od poszczególnych
pomieszczeń;
- sygnalizowanie odpowiednim służbom technicznym (elektryk, hydraulik, itp.)
wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
- informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja
szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
- w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak
włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp. niezwłoczne zabezpieczenie
miejsca zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej
pomocy osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości
zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
- uzbrajanie i wyłączanie alarmów oraz zamykanie i otwieranie pracowni
rezonansu magnetycznego;
- patrolowanie chronionego obiektu, sprawdzanie stanu jego zabezpieczeń oraz
sprawowanie kontroli przy użyciu zewnętrznego monitoringu cctv i systemu
alarmowego;
- prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
- w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 26 i 28
- nadzór i ochrona w dni powszednie od godziny 15.00 do 7.00 dnia następnego,
a w dni wolne, świąteczne – całodobowe, a w szczególności:
- nadzór nad porządkiem na terenie przyległym do budynków;
- przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje w
przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby
(-ób) przebywającej (-cych) na nadzorowanym terenie;
- sygnalizowanie odpowiednim służbom technicznym (elektryk, hydraulik, itp.)
wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
- informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja
szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
- w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak
włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp.niezwłoczne zabezpieczenie miejsca
zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej pomocy
osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości
minimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
- uzbrajanie i wyłączanie alarmów oraz zamykanie i otwieranie budynków
zarządu szpitala i poradni;
- pełnienie zastępstwa w przypadku nieobecności pracownika szpitala
obsługującego centralę;
- patrolowanie chronionego terenu i sprawdzanie ustalonego stanu
zabezpieczeń obiektów;
- w dni powszednie od godziny 15.00 do 07.00 dnia następnego, a w dni wolne,
świąteczne – całodobowe, pełnienie służby w pomieszczeniu portierni:
- wydawanie i odbieranie kluczy od poszczególnych obiektów osobom
upoważnionym, prowadzenie stosownej ewidencji;
- obsługa centrali telefonicznej;
- prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
- w Katowicach, przy ul. Józefowskiej 119
- całodobowy dozór – ochrona, a w szczególności:
- nadzór nad porządkiem na terenie szpitala;
- przeciwdziałanie zakłóceniom porządku publicznego,w tym interwencje w
przypadku stwierdzenia stanu nietrzeźwości lub gorszących ogół zachowań osoby
(-ób) przebywającej (-cych) na terenie szpitala;
- szczególny nadzór nad obiektami i terenem od strony za budynkiem
administracji Z-2;
- sygnalizowanie odpowiednim służbom (elektryk, hydraulik, itp.) wszelkich
nieprawidłowości w funkcjonowaniu podległych im dziedzin;
- informowanie odpowiednich służb (straż pożarna, policja, administracja
szpitala) o zaistniałych zagrożeniach lub nagłych zdarzeniach;
- w przypadku zaistnienia zdarzeń nagłych, nadzwyczajnych, takich jak
włamanie, pożar, zalanie, dewastacja mienia itp. niezwłoczne zabezpieczenie
miejsca zdarzenia poprzez nie dopuszczenie osób postronnych, udzielenie pierwszej
pomocy osobom poszkodowanym, jeżeli takie wystąpią oraz w miarę możliwości
zminimalizowanie skutków zdarzenia oraz ustalenie świadków zdarzenia;
- uzbrajanie i wyłączanie alarmu oraz zamykanie i otwieranie budynku
administracji Z-2;
- patrolowanie chronionego terenu i sprawdzanie ustalonego stanu
zabezpieczeń obiektów;
- całodobowe pełnienie służby w pawilonie portierni:
- wydawanie i odbieranie kluczy od poszczególnych obiektów osobom
upoważnionym, prowadzenie stosownej ewidencji;
- obsługa całodobowo centrali telefonicznej;
- prowadzenie "Książki raportów dziennych służby".
B. Szczegółowe wymogi dotyczące pracowników Wykonawcy są następujące:
- pełnić usługę ochrony w przyjętym przez Wykonawcę wzorze umundurowania i z
identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu;
- być taktownym i grzecznym, a zarazem zdecydowanym w działaniu;
- zachować w tajemnicy informacje uzyskane w związku z wykonywaną służbą, a w szczególności dane dot. zabezpieczeń, systemu łączności, kodów, osób oraz inne, których ujawnienie może narazić kogokolwiek na szkodę lub naruszyć jego dobra osobiste;
- znać i stosować wszystkie wprowadzone w życie przez Zamawiającego instrukcje
i procedury dot. wszelakiego bezpieczeństwa, rozmieszczenia systemów
alarmowych, systemów powiadamiania osób i właściwych instytucji, lokalizacji głównych zaworów i wyłączników, planów ewakuacji w obliczu zagrożeń – ( powyższe dokumenty będą dostarczone Wykonawcy przed rozpoczęciem wykonywania dozoru i ochrony );
- udzielać informacji osobom pytającym przebywającym na terenie szpitala w dopuszczalnym zakresie i w miarę posiadanej wiedzy;
- znać i stosować przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Termin realizacji zamówienia
przez 24 miesiące od daty zawarcia umowy.
Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w
art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadania wiedzy i doświadczenia (co najmniej 3 lata świadczenia ochrony
innym podmiotom );
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia (personel ochrony co najmniej 50 osób);
- sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia
publicznego;
nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w
okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. oraz posiadają
ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanych usług, obejmujące
niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi na kwotę co najmniej 1 000 000,00
zł; zapoznali się z obiektami Zamawiającego i jego właściwościami - potwierdzone
notatką Zamawiającego i stosownym oświadczeniem Wykonawcy oraz dołączą do oferty
dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty tj.:
1. Wypełnią i podpiszą Załączniki do SIWZ.
2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w
art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
- Kserokopię koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej wydanejprzez
MSWiA na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia, w zakresie określonym
przedmiotem zamówienia;
- Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych usług ochrony, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia
postępowania o udzielenie zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i odbiorców oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi
zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca
wykaże co najmniej 3 dokumenty potwierdzające usługi tożsame z przedmiotem;
- Wykaz osób (personel ochrony), które będą uczestniczyć w wykonaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami;
- Kserokopię polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł;
3. Oświadczenie Wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w
rozumieniu Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r., Nr 127,
poz. 721 z późniejszymi zmianami) lub w rozumieniu właściwych przepisów państw
członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach.
4. Wypełnione i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy
oświadczenie o wysokości ulgi, jaką otrzyma Zamawiający w wysokości składek
na PFRON ( na dzień składania oferty) stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ.
5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt.
2, 3, 4 – 8, 9 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
- Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert,
- W stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do
reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 6 do
SIWZ – dotyczy osób fizycznych.
- Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 -11 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem składania ofert,
- Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem składania ofert.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert,
c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d. zaświadczenie właściwego ze względu na siedzibę albo miejsce zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, organu sądowego lub administracyjnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 - 11 ustawy Pzp – wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w
art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych lub oświadczenie,
że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie
spełnia/ nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i
dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Wadium
W postępowaniu będzie wymagane wadium w wysokości: 15 000,00 zł.
Kryterium oceny ofert:
1. Całkowita cena za wykonanie całości przedmiotu zamówienia - 100%
Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 15.03.2013r. do godz. 10:00 w Kancelarii Dyrektora
Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15.03.2013r. o godz. 11:00 w Sekcji Zamówień
Publicznych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 28 (budynek Przychodni szpitala,
II piętro)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
Zamawiający ogranicza
możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których
ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
3. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
4. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia.
Zamawiający przewiduje
1. zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Wielkość zamówienia uzupełniającego - 50% zamówienia podstawowego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień
Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w
ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin
składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści SIWZ z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 38 ust. 4
– 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim
Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz umieści ją na stronie internetowej.
Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr inż. Włodzimierz Sygulski – Z-ca Dyrektora ds. Administracyjno-Technicznych
Telefon: 32 2511-761
Fax: 32 2514-533
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w
dniu 07.03.2013r.