2011-08-26
Ogłoszenie wyników postępowania (16.09.2011)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 4.845.000 EURO na modernizację instalacji wentylacji i klimatyzacji dla pomieszczeń akcelaratorów w Zakładzie Radioterapii Szpitala im Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach przy ul. Raciborskiej 27 z wykorzystaniem posiadanego agregatu wody lodowej "chillera".
Znak sprawy: Szp.Leszcz./PN/ 54 /2011

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ – jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja instalacji wentylacji i klimatyzacji dla pomieszczeń akcelaratorów w Zakładzie Radioterapii Szpitala im Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach przy ul. Raciborskiej 27 z wykorzystaniem posiadanego agregatu wody lodowej "chillera".

Zmodernizowana instalacja wentylacji i klimatyzacji musi zapewniać następujące wymagania w zakresie temperatury, wilgotności i krotności wymian powietrza w pomieszczeniach Zakładu Radioterapii:
- Pom. techniczne – temperatura 17-35° C, optymalna 21°C, gradient temperatury max. zmiana ± 4°C/h; wilgotność 30-60%, gradient wilgotności max.zmiana ± 20%/h; krotność wymiany powietrza > 6; układ ciśnień – 10%;
- Pom.terapeutyczne - temperatura 22-24° C, optymalna 24°C, gradient temperatury max. zmiana ± 4°C/h; wilgotność 30-60%, gradient wilgotności max.zmiana ± 20%/h; krotność wymiany powietrza > 6; układ ciśnień – 10%;
- Pom. sterowni - temperatura 22-24° C, optymalna 21°C, gradient temperatury max. zmiana ± 4°C/h; wilgotność 30-60%, gradient wilgotności max.zmiana ± 20%/h; krotność wymiany powietrza > 6; układ ciśnień + 10%.

Podstawowy zakres robót obejmuje między innymi:
1. Likwidację klimatyzatorów kasetonowych w pomieszczeniach akceleratorów. Klimatyzatory pracujące na wycofanym z użycia czynniku R22
a. Utylizacja czynnika R22
b. Demontaż jednostki wewnętrznej i zewnętrznej
c. Likwidacja rurarzu chłodniczego
d. Zabezpieczenie kabli zasilających
e. Zaślepienie odprowadzenia skroplin

2. Zabudowę chłodnic wodnych na kanałach nawiewnych do pomieszczeń akcelaratorów z wykorzystaniem rurarzu wody lodowej z istniejącego agregatu
a. Likwidacja części kanału nawiewnego
b. Montaż redukcji symetrycznych
c. Montaż chłodnic kanałowych oraz odkraplaczy
d. Przedłużenie rurarzu wody lodowej
e. Montaż pompy obiegowej oraz armatury
f. Izolacja rurarzu
g. Izolacja dołożonych elementów kanałów wentylacyjnych

3. Wymianę automatyki dla centrali obsługującej pomieszczenia akceleratorów.
a. Demontaż istniejącej szafy automatyki
b. Demontaż elementów tj. czujniki, siłowniki, presostaty
c. Montaż nowej szafy automatyki umożliwiającej sterowanie indywidualne chłodnicami wodnymi
d. Montaż nowych elementów tj. siłowniki, czujniki, presostaty
e. Okablowanie nowych elementów

4. Wymianę wentylatora nawiewnego w centrali.

5. Likwidację klimatyzatorów w pomieszczeniach sterowni akcelaratorów. Klimatyzatory pracujące na wycofanym z użycia czynniku R22
a. Utylizacja czynnika R22
b. Demontaż jednostki wewnętrznej i zewnętrznej
c. Likwidacja rurarzu chłodniczego
d. Zabezpieczenie kabli zasilających
e. Zaślepienie odprowadzenia skroplin

6. Montaż klimatyzatorów kasetonowych w pomieszczeniach sterowni akcelaratorów.
a. Montaż jednostki wewnętrznej
b. Montaż jednostki zewnętrznej
c. Prowadzenie rurarzu chłodniczego z wykorzystaniem istniejących przebić.
d. Podłączenie elektryczne jednostek z wykorzystaniem istniejących kabli.
e. Podłączenie odprowadzenia skroplin do istniejącego przewodu kanalizacyjnego
f. Wykonanie próby szczelności układu, uzupełnienie czynnika chłodniczego
g. Uruchomienie i kontrola działania klimatyzatora.

7. Montaż klimatyzatora ściennego w pomieszczeniu zaplecza jednego z akcelaratorów
a. Montaż jednostki wewnętrznej
b. Montaż jednostki zewnętrznej
c. Prowadzenie rurarzu chłodniczego z wykorzystaniem istniejących przebić.
d. Podłączenie elektryczne jednostek z wykorzystaniem istniejących kabli.
e. Podłączenie odprowadzenia skroplin do istniejącego przewodu kanalizacyjnego
f. Wykonanie próby szczelności układu, uzupełnienie czynnika chłodniczego
g. Uruchomienie i kontrola działania klimatyzatora.

8. Poprawę błędnie zamontowanych nawilżaczy parowych.
a. Demontaż lancy parowej nawilżacza
b. Demontaż i skrócenie przewodu pary o ok. 6m
c. Demontaż nawilżacza parowego
d. Montaż nawilżacza parowego w miejscu takim aby odległość od urządzenia do lancy parowejbyła zgodna z wytycznymi producenta czyli max.3m
e. Montaż przewodu pary oraz lancy parowej
f. Przedłużenie instalacji tj. woda, kanalizacja, elektryka do miejsca montażu nawilżacza.
g. Uruchomienie i kontrola poprawności działania nawilżacza

9. Montaż niezależnego zabezpieczenia przed przekroczeniem maksymalnej wilgotności powietrza w kanałach nawiewnych
a. Montaż higrostatu na kanale nawiewnym
b. Montaż stycznika wyłączającego zasilanie elektryczne nawilżaczy parowych
c. Okablowanie ww. elementów

10. Wykonanie dokumentacji powykonawczej.

Okres udzielonej gwarancji:
Zamawiający wymaga gwarancji na zmodernizowaną instalację wentylacji i klimatyzacji na okres nie krótszy niż 24 miesiące.
Gwarancja rozpoczyna swój bieg od daty odbioru, bez zastrzeżeń, przedmiotu zamówienia potwierdzonego "Protokółem odbioru końcowego".
Gwarancja nie obejmuje agregatu wody lodowej "chillera".

2. Serwis gwarancyjny, w ramach którego Wykonawca zapewnia w cenie oferty:
a) przeglądy serwisowe,
b) naprawę i wymianę części na fabrycznie nowe (w cenie oferty) za wyjątkiem sytuacji, kiedy uszkodzenie spowodowane jest:
b.1. nieprawidłową eksploatacją urządzeń,
b.2. uszkodzeniem, zniszczeniem w tym zdarzeniem typu pożar, zalaniem, katastrofą budowlaną, dewastacją w wyniku włamania,
c) czas reakcji serwisu rozumiany jako przystąpienie do działań naprawczych wynosi max. 72 godziny od zgłoszenia awarii faksem (dotyczy dni roboczych).

Warunki prowadzenia robót
A. Wykonawca natrafi przy realizacji przedmiotu zamówienia na utrudnienia związane z koniecznością realizacji robót w czynnym budynku szpitala (Zakład Radioterapii ul. Raciborska 27).
B. Wykonawca jest zobowiazany do uzgodnienia terminu realizacji robót z Zamawiajacym i dostawcą akceleratora.
C. Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie robót budowlano – montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu za wykonanie przedmiotu zamówienia, koszty z tym związane.
D. Wykonawca zobowiązany jest:
- do zapoznaniasię z obiektem,
- do zapozanania się z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją aktualnej instalacji wentylacji i klimatyzacji (dokumentacja znajduje się w pok. 110, budynek Dyrekcji Szpitala, do wglądu w dni robocze, w godz. 11:00 – 14:00)
- przed rozpoczęciem robót do uzgodnienia harmonogramu robót z Zamawiającym i dostawcą akceleratora,
- prowadzić roboty zgodnie z przepisami bhp i p.poż.,
- przekazać Zamawiającemu w trakcie odbioru końcowego:
a) dokumentację odbiorową w dwóch egzemplarzach,
b) instrukcję obsługi zastosowanych urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w pomieszczeniach akcelaratorów,
E. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w:
- ustawie – Prawo budowlane /Dz.U. z 2006r nr 156 poz. 1118/,
- ustawie z dnia 16.04.2004r.o wyrobach budowlanych /Dz.U. z 2004r nr 92 poz.881/,

Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV:
45331200-8 - instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1 - instalowanie wentylacji

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych ani składania ofert wariantowych.

Termin realizacji zamówienia:
nie później niż do dnia 01.12.2011r.

Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty tj.:

1. Wypełnią i podpiszą Załączniki do SIWZ.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 6 do SIWZ – dotyczy osób fizycznych,

3. W przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną do oferty należy dołączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, celem wykazania uprawnień do reprezentowania Wykonawcy.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

Wadium:
W postępowaniu jest wymagane wadium w wysokości: 3.000,00 zł.

Kryteria oceny ofert:
1. Cena brutto ryczałtowa za wykonanie przedmiotu zamówienia - 70%
2. Termin wykonania przedmiotu zamówienia (liczba dni kalendarzowych) od daty zawarcia umowy jednak nie później niż do dnia 01.12.2011r. - 20%
3. Okres udzielonej gwarancji (min. 24 m-ce) - 10%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 12.09.2011r. do godz. 10:00 w Kancelarii Dyrektora Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12.09.2011r. o godz. 11:00 w Sekcji Zamówień Publicznych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 28 ( budynek Przychodni Szpitala , II piętro).

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
3. zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
5. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
6. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści SIWZ z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr inż. Włodzimierz Sygulski, mgr inż. Wojciech Szczepaniuk
Telefon 32 2511-761
Fax: 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 26.08.2011r.


Dodatkowe materiały:
16.09.2011 - Ogłoszenie wyników postępowania 16.09.2011 - Ogłoszenie wyników postępowania SIWZ SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by