2011-02-09
Ogłoszenie wyników postępowania (01.03.2011)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 14.000 EURO na kompleksowe wykonywanie usług pralniczych

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ – jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonywanie usług pralniczych dla Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach w pralni spełniającej wymogi sanitarno-epidemiologiczne określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 10.11.2006r. (Dz.U. z 2006r. nr 213, poz. 1568 z późn. zm.) w sprawie wymagań jakimi powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej, zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu oraz technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia, bezwzględnie przestrzegając Zarządzeń i Zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, z zastosowaniem preparatów posiadających atest wyrobu medycznego (oznakowanie znakiem CE) i dopuszczonych do prania bielizny noworodkowej.

Oznaczenie przedmiotu zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień:
98310000-9 usługi prania i czyszczenia na sucho,
98311000-6 – usługi odbierania prania

Kompleksowe wykonywanie usług pralniczych obejmuje w szczególności: odbiór brudnego prania z poszczególnych oddziałów, transport do pralni, dezynfekcję, pranie, płukanie przy użyciu płynu antystatycznego w zależności od potrzeb, suszenie, maglowanie, prasowanie, bieżącą reperację (serwis bieliźniarski), segregację i pakowanie prania, transport do szpitala i dostarczanie czystego prania bezpośrednio na oddziały.

Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Państwowa Inspekcja Pracy, Bezpieczeństwo i Higiena Pracy)
Usługa musi być wykonana zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Zakładu Higieny dla zakładów opieki zdrowotnej z zastosowaniem środków piorąco-dezynfekujących skutecznie działających na B,F,V,Tbc co muszą potwierdzać odpowiednie atesty, badania.

Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy przedstawienia 2 razy w roku tj. raz na 6 miesięcy badań mikrobiologicznych na czystość prania.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani ofert częściowych.

Termin realizacji zamówienia
przez okres 24 miesięcy od daty zawarcia umowy

Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty tj.:

1. Wypełnią i podpiszą Załączniki do SIWZ.

2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże co najmniej 2 dokumenty wystawione przez jednostki szpitalne potwierdzające usługi zbliżone pod względem zakresu i wartości z przedmiotem zamówienia. Każdy z dokumentów potwierdzających musi być na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł,
b) opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 400.000,00 zł.

3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie stanowiące Załącznik nr 6 do SIWZ.

4. W przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną do oferty należy dołączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, celem wykazania uprawnień do reprezentowania Wykonawcy.

5. Zaświadczenie Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej o dopuszczeniu pralni do świadczenia usług pralniczych dla zakładów opieki zdrowotnej i posiadaniu bariery higienicznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10.11.2006r. w sprawie wymagań jakimi pod względem fachowym i sanitarnym powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 213, poz. 1568 z późn.zm.).

6. Zaświadczenie Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o dopuszczeniu do świadczenia usług dezynfekcyjnych w komorze dezynfekcyjnej takiego asortymentu jak: materace, poduszki, kołdry, koce oraz opinię dot. kontroli biologicznej procesu dezynfekcyjnego.

7. Wykaz używanych środków piorąco – dezynfekujących skutecznie działających na B,F,V,Tbc wraz z potwierdzającymi atestami, badaniami.

8. Zezwolenie Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej na używanie określonego samochodu transportowego przeznaczonego wyłącznie do transportu bielizny brudnej szpitalnej, osobnego samochodu transportowego przeznaczonego wyłącznie do transportu bielizny czystej szpitalnej lub jednego samochodu transportowego z oddzielnymi komorami na brudną i czystą bieliznę odizolowanymi drzwiami.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

Wadium
W postępowaniu jest wymagane wadium w wysokości 4.000,00 zł.

Kryterium oceny ofert:
1. cena brutto za wykonanie przedmiot zamówienia - 100%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 17.02.2011r. do godz. 10:00 w Sekretariacie Dyrektora Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26 (I piętro).
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.02.2011r. o godz. 11:00 w Sekcji Zamówień Publicznych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 28 (budynek Przychodni Szpitala, II piętro).

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
3. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
5. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści SIWZ z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr Marzena Ciastek– Z-ca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa i Epidemiologii
Telefon: 32 2515-231 do 4 wew. 240, w godzinach od 09:00 do 15:00
Fax: 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 09.02.2011r.


Dodatkowe materiały:
01.03.2011 - Ogłoszenie wyników postępowania 01.03.2011 - Ogłoszenie wyników postępowania SIWZ SIWZ Zapytanie do SIWZ - 15.02.2011r. Zapytanie do SIWZ - 15.02.2011r.
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by