2010-06-11
Ogłoszenie wyników postępowania (13.07.2010)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej do 4.845.000 euro na modernizację budynku zarządu Szpitala im Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym. Przesłany SIWZ będzie zawierał dokumentacje projektowe w wersji elektronicznej (płyta CD). Koszt SIWZ wynosi 10 zł brutto plus koszty wysyłki, a w przypadku wyrażenia woli uzyskania dokumentacji projektowej w wersji papierowej – po kosztach wydruku.
SIWZ można uzyskać pod adresem: Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego, 40-074 Katowice, ul. Raciborska 26 – Dział Księgowości.

Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja budynku zarządu Szpitala im Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, a w tym:
1. wykonanie przebudowy budynku zarządu Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Raciborskiej 26 w Katowicach, zgodnie z projektem pt."Projekt przebudowy i rozbudowy budynku zarządu Szpitala o wiatrołap i schody zewnętrzne oraz budowy miejsc parkingowych przy ul. Raciborskiej 26 w Katowicach", wykonanym przez firmę Progresbud s.c. Jadwiga Włodarczyk, Wojciech Włodarczyk z Chrzanowa,
2. wykonanie instalacji systemu alarmowego w przebudowywanym budynku zarządu Szpitala i instalacji cctv terenu przyległego do tego budynku, zgodnie z uproszczonymi schematami instalacji.

Opis przedmiotu zamówienia:
Dotyczy 1
Istniejący budynek przeznaczony do przebudowy i teren objęty zadaniem, położone są na działkach oznaczonych numerami 72/4, 76/1, 76/2, 80, przy ul. Raciborskiej 26 i 28; jednostka ewidencyjna: miasto Katowice, obręb: Śródmieście - Załęże.
Budynek posiada prostą, zwartą bryłę w kształcie litery „L”, o regularnym układzie otworów okiennych. Jest obiektem dwukondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, przykrytym dachem płaskim, jednospadowym.
Zamówienie obejmuje między innymi: wykonanie prac: przygotowawczych i rozbiórkowych, demontaż instalacji i istniejącej klatki schodowej, wykonanie ankrowania parteru i I piętra, wybudowanie stropów w miejscu wyburzonej klatki schodowej, wykonanie izolacji ścian fundamentowych, wykonanie robót zbrojeniowych i murarskich, budowę nowoprojektowanej klatki schodowej, wykonanie posadzek, kasetonowych sufitów podwieszanych, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, remont dachu, wykonanie tynków wewnętrznych i gładzi gipsowych, malowanie, ocieplenie ścian budynku.

Budynek pełni funkcję biurowo - administracyjną. Projektowana przebudowa nie zmienia sposobu jego użytkowania.
Budynek będzie posiadał dwa wejścia: jedno od strony parkingu oraz drugie od strony ul. Raciborskiej, które będzie dostępne dla osób niepełnosprawnych.
Dane techniczne istniejącego budynku (określone na podstawie Polskiej Normy PN – ISO 9836: 1997 “Właściwości użytkowe w budownictwie – Określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych”) są następujące:
powierzchnia zabudowy - 451,50 m2
powierzchnia całkowita - 903,00 m2
powierzchnia użytkowa - 329,09 m2
powierzchnia netto - 758,79 m2
kubatura budynku - 3617,00 m3
szerokość elewacji frontowej budynku - 31,40 m2
całkowita wysokość budynku (od poz. terenu do attyki) - 7,92 m,

natomiast dane techniczne projektowanej modernizacji budynku to:
powierzchnia zabudowy - +17,58 m2
powierzchnia całkowita - +27,58 m2
powierzchnia użytkowa - +204,32 m2
powierzchnia netto - - 20,07 m2
kubatura budynku - +20,98 m3
szerokość elewacji frontowej budynku - +0,12 m,
całkowita wysokość budynku (od poz. terenu do attyki) - +0,00 m.

Projekt zagospodarowania działki przewiduje:
1) budowę wiatrołapu z podestem wejściowym od strony północno-wschodniej,
2) "zagospodarowanie terenu", w skład którego wchodzą:
- utwardzone dojścia, dojazdy i miejsca postojowe w obrębie działek 76/2 i 72/4,
- zieleń niską i średnią wzdłuż zachodniej granicy działki,
- remont nawierzchni w części działki nr 80,
- remont części ogrodzenia od ulicy Raciborskiej,
- ogrodzenie z bramą i furtkami od strony działki nr 76/3,
- rozbiórkę wiaty o konstrukcji stalowej o powierzchni zabudowy i całkowitej 212,1 m2 i wolnostojącego garażu o powierzchni zabudowy i całkowitej – 14,58 m2.

Projekty instalacji sanitarnych i elektrycznych obejmują:
- instalację wewnętrzną wodociągową i kanalizacyjną,
- instalację wewnętrzną centralnego ogrzewania,
- instalację wentylacji mechanicznej i klimatyzacji serwerowni,
- instalację wewnętrzną, oświetlenia ( w tym awaryjnego i znaków bezpieczeństwa),
- instalację odgromową,
- instalację okablowania strukturalnego.

Ponadto projektowana jest wymiana ciepłociągu zasilającego remontowany budynek, o długości ok. 20 m.
Wersja elektroniczna (płytka CD) projektu, przedmiarów robót, STWiOR i decyzji nr 364/10, z dnia 7 kwietnia 2010 r. Prezydenta Miasta Katowic (pozwolenie na budowę) stanowią Załącznik Nr 7 do SIWZ.

Wykonawca po przekazaniu budynku zarządu Zamawiającemu zapewni bezpieczne dojście do obiektu pracownikom Zamawiającego w czasie wykonywania prac związanych z zagospodarowaniem terenu.

Dotyczy 2
Instalacja systemu alarmowego obejmuje parter i I piętro budynku. Wydzielono 5 stref ochrony z 3 manipulatorami, 1 centralą alarmową i 44 czujkami ruchu. Lokalizację elementów systemu przedstawiono na uproszczonych schematach, które stanowią Załącznik Nr 8a i 8b do SIWZ. Obecnie Zamawiający eksploatuje systemy alarmowe oparte na technologii firmy SATEL Sp. z o.o.
Instalacja cctv obejmuje monitorowanie terenu wokół budynku od strony północno-wschodniej, południowo-wschodniej i wschodniej. Wyznaczono 5 kamer zewnętrznych kolorowych monitorujących – 4 zamontowane na budynku zarządu i 1 na budynku poradni Szpitala (ul. Raciborska 28), podłączonych do cyfrowego rejestratora zapisującego dane na twardym dysku i monitora kolorowego LCD 17” /archiwizacja min. 7 dni zapisu z możliwością kopiowania danych na dysk zewnętrzny/. Lokalizację elementów systemu cctv przedstawiono na uproszczonym schemacie, który stanowi Załącznik Nr 9 do SIWZ. Należy wyposażyć system w możliwość odczytu danych i zapisów poprzez szpitalną sieć informatyczną.
Po wykonaniu obu instalacji należy wykonać dokumentację powykonawczą, która będzie jednym z dokumentów – załączników w momencie odbioru całości wykonanego zamówienia.

Okres udzielonej gwarancji:
Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres 5 lat od dnia podpisania Protokołu odbioru końcowego, z zastrzeżeniem że gwarancja na pokrycie dachowe wynosi 10 lat od dnia podpisania Protokołu odbioru końcowego.

WARUNKI PROWADZENIA ROBÓT
1. Wykonawca natrafi przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia na utrudnienia związane z koniecznością realizacji robót w pobliżu czynnego budynku szpitala (ul. Raciborska 28).
2. Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w:
  1. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
  2. założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisach technicznych do dokumentacji projektowej,
  3. decyzji, uzgodnieniach i opiniach do dokumentacji projektowej,
  4. uzgodnieniach z Zamawiającym.
3. Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie robót budowlano – montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu za wykonanie przedmiotu zamówienia koszty z tym związane.
4. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za całodobowy dozór i ochronę terenu budowy.
5. Wykonawca zorganizuje zaplecze budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp i p.poż., w tym między innymi tymczasowe ogrodzenie i niezbędne zabezpieczenia. Wykonawca zamontuje tymczasowe urządzenia pomiarowe na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb terenu budowy. Koszty urządzenia i utrzymania zaplecza budowy wraz z dostawą wody, energii elektrycznej obciążają Wykonawcę.
6. Wykonawca zobowiązany jest:
  1. przed rozpoczęciem robót do uzgodnienia harmonogramu robót z Zamawiającym,
  2. prowadzić roboty zgodnie z przepisami bhp i p.poż. oraz utrzymać teren budowy w należytym porządku,
  3. przekazać Zamawiającemu w trakcie końcowego odbioru wykonanego przedmiotu zamówienia:
    a) dokumentację odbiorową w dwóch egzemplarzach,
    b) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku,
    c) instrukcję obsługi zastosowanych systemów instalacyjnych w budynku,
  4. zapewnić wszystkim osobom upoważnionym przez Zamawiającego, jak też innym uczestnikom procesu budowlanego, dostęp na teren budowy i do każdego miejsca, gdzie były, są i będą wykonywane roboty związane z przedmiotem zamówienia.
7. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w:
- ustawie – Prawo budowlane (tj.: Dz.U. z 2006 r., nr 156, poz. 1118 ze zm.),
- ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. nr 92, poz.881ze zm.),
- rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie systemów oceny zgodności, wymagań, jakie powinny spełniać notyfikowane jednostki uczestniczące w ocenie zgodności, oraz sposobu oznaczania wyrobów budowlanych oznakowaniem CE (Dz.U. z 2004r nr 195 poz. 2011)

Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV:
- w zakresie prac budowlanych
45111300-1 roboty rozbiórkowe
45260000-7 roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne
45410000-4 tynkowanie
45420000-7 roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 roboty malarskie
45443000-4 roboty elewacyjne

- w zakresie prac instalacyjnych sanitarnych, elektrycznych, rurociągów:
45231100-6 ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45321000-3 izolacja cieplna
45310000-3 roboty instalacyjne elektryczne
45331100-7 instalowanie centralnego ogrzewania
45331200-8 instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332200-5 roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 roboty instalacyjne kanalizacyjne

- w zakresie prac zewnętrznych:
45233120-6 roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 roboty w zakresie różnych nawierzchni
45342000-6 wznoszenie ogrodzeń

- inne:
71320000-7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani składania ofert wariantowych.

Miejsce realizacji
Katowice, ul. Raciborska 26

Termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia liczony od daty przekazania terenu budowy:
- do 60 dni kalendarzowych na przebudowę budynku zarządu,
- do 90 dni kalendarzowych na zagospodarowanie terenu

Opis warunków udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
- podane w SIWZ – tj. załączą do oferty podpisane i wypełnione Załączniki do SIWZ,
oraz
- podane w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, tj.: załączą do oferty:
  • wykaz robót budowlanych (min. jednej) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedza i doświadczenie, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł jedna (wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ),
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia (wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ),
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 1.500.000,00 zł.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższe warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
- podane w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, tj.: załączą do oferty:
  • aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  • aktualne zaświadczenia naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia    Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem   podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń,   że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych   płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust.1, pkt. 4-8 ustawy – Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt. 9 ustawy – Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  • zaświadczenie właściwego ze względu na siedzibę albo miejsce zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, organu sądowego lub administracyjnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – Pzp - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Ocena spełnienia warunków:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbędzie się na zasadzie spełnia/ nie spełnia

Wadium
W postępowaniu będzie wymagane wadium w wysokości: 30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy zł.).

Kryteria oceny ofert:
1. Cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia – 70%.
2. Termin wykonania przebudowy budynku zarządu bez zagospodarowania terenu (liczba dni kalendarzowych, realizacji od daty przekazania terenu budowy do podpisania protokołu odbioru budynku zarządu) – 30%.

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 02.07.2010r. do godz. 10.00 w Kancelarii Dyrektora Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.07.2010r. o godz. 11.00 w Sali Konferencyjnej Zakładu Radioterapii w Katowicach przy ul. Raciborskiej 27.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
- zawierać umowy ramowej,
- ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
- zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający przewiduje:
zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
3. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
5. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr Sergiusz Karpiński
Telefon: 32 205-08-46
Fax: 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.06.2010r.


Dodatkowe materiały:
13.07.2010 - Ogłoszenie wyników postępowania 13.07.2010 - Ogłoszenie wyników postępowania Informacja dot. SIWZ - 22.06.2010r. Informacja dot. SIWZ - 22.06.2010r. SIWZ SIWZ
Zapytania do SIWZ - 17.06.2010r. Zapytania do SIWZ - 17.06.2010r. Załącznik nr 7 do SIWZ [zip, 44,1 MB] Załącznik nr 7 do SIWZ [zip, 44,1 MB] Załącznik nr 8a do SIWZ Załącznik nr 8a do SIWZ
Załącznik nr 8b do SIWZ Załącznik nr 8b do SIWZ Załącznik nr 9 do SIWZ Załącznik nr 9 do SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by