2016-02-01
Ogłoszenie wyników postępowania (17.02.2016)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 30.000 EURO na odbiór, wywóz (transport) i unieszkodliwianie odpadów medycznych
(znak sprawy: Szp.Leszcz./PN/ 4 / 2016

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Sposób przekazania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ
  1. SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Szpitala: www.szpital.net.pl
  2. SIWZ można uzyskać pod adresem: Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, 40-074 Katowice, ul. Raciborska 26 – Dział Księgowości.
  3. Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór, wywóz (transport) i unieszkodliwianie odpadów medycznych ze Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach.
Oznaczenie we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV:
- 90500000-2 Usługi związane z odpadami,
- 90524000-6 Usługi w zakresie odpadów medycznych,
- 90524200-8 Usługi usuwania odpadów szpitalnych,
- 90524400-0 Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych.

Katalog odpadów medycznych wytwarzanych w Szpitalu:
15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone,
18 01 01 Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03),
18 01 02* Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania
(z wyłączeniem 18 01 03),
18 01 03* Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82,
18 01 06* Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne,
18 01 07 Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, inne niż wymienione w 18 01 06,
18 01 08* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne,
18 01 09 Leki inne niż wymienione w 18 01 08
*- odpady niebezpieczne

Wymagania odnośnie przedmiotu zamówienia

1. Dopuszcza się wprowadzenie odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany:
1). stawki podatku od towarów i usług,
2). wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3). zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
4). Zasada i tryb wprowadzenia zmiany w przypadku określonym w ust. 1 pkt 1 to podpisany przez Strony aneks obowiązujący od daty rozpoczęcia obowiązywania aktu prawnego wprowadzającego zmianę, zaś w przypadku opisanym w ust. 1 pkt 2 i 3 zmiana wprowadzana będzie na wniosek Strony w terminie 30 dni w formie aneksu do umowy po udokumentowaniu, że zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lub 3 będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę o ten koszt, po wykazaniu przez Wykonawcę przy pomocy dokumentów wpływu zmiany wskazanych regulacji na koszty wykonania zamówienia i będzie wykazywała realny wpływ zmiany obciążeń publicznoprawnych na koszty wykonania zamówienia, a Wykonawca przy pomocy dokumentów i obliczeń wykaże koszty zmian, które w formie dokumentów zostaną załączone do umowy, w szczególności będą to kalkulacje kosztów pracy z oferty, w stosunku do kosztów pracy wynikających ze zmiany przepisów.

2. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć pojemniki, odbierać, wywozić i unieszkodliwiać odpady medyczne z następujących posesji Szpitala:
- z Zespołu nr 1 (Katowice, ul. Raciborska 27) - wywóz 6 razy w tygodniu po 9 pojemników o pojemności 1,1m3.
- z Zespołu nr 2 (Katowice, ul. Józefowska 119) - wywóz 6 razy w tygodniu po 2 pojemniki o pojemności 1,1m3.

3. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji harmonogram dostarczania pojemników i wywozu odpadów w terminie 5 dni od daty zawarcia umowy.

4. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z obiektami Szpitala, z których będą wywożone odpady.

5. Opłatę za dzierżawę pojemników i transport należy skalkulować w cenie za wywóz odpadów.

6. W czasie odbioru odpadów medycznych, Wykonawca ma obowiązek wywozu i unieszkodliwienia wszystkich zgromadzonych danego dnia na posesji Zamawiającego odpadów medycznych.

7. Zamawiający wymaga aby w cenie oferty Wykonawca uwzględnił przygotowanie i wydanie na wniosek Zamawiającego dokumentów potwierdzających unieszkodliwienie, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. 2014, poz. 107).

Wykonawca będzie zobowiązany wykonać powierzone prace:
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Zgodnie z zasadami sanitarno – epidemiologicznymi,
- Z zachowaniem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy wynikających z Kodeksu Pracy a pracownicy Wykonawcy zostali przeszkoleni w zakresie prac przy odpadach medycznych,
- W czynnym obiekcie w sposób umożliwiający jego niezakłócone funkcjonowanie.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, równoważnych i wariantowych

Termin realizacji zamówienia
przez okres 24 miesięcy od daty zawarcia umowy jednak nie dłużej niż do czasu wyczerpania wartości umowy.

Opis warunków udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty tj.:

1. Wypełnią i podpiszą Załączniki do SIWZ.

2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) koncesję, zezwolenie lub licencję (na odbiór, wywóz i unieszkodliwianie odpadów),
b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. (Wykonawca musi wykazać się co najmniej 2 usługami odpowiadającymi swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia) - wg dołączonego Załącznika Nr 7 do SIWZ.

3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 8 do SIWZ – dotyczy osób fizycznych.

4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp t.j. w przypadku, gdy w przedmiotowym postępowaniu złożyły ofertę podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej, chyba, że wykażą, że istniejące pomiędzy nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji (o ile dotyczy) albo oświadczenie, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

Wadium
W postępowaniu nie jest wymagane wadium.

Kryteria oceny ofert:
Całkowita cena brutto za przedmiot zamówienia – 100%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 12.02.2016 r. do godz. 10:00 w Szpitalu im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, ul. Raciborska 26 – Kancelaria Dyrektora.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12.02.2016 r. o godz. 11:00 w Szpitalu im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, ul. Raciborska 28, budynek Przychodni, II piętro, Sekcja Zamówień Publicznych.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
3. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
4. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający przewiduje:
1. zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Wielkość zamówienia uzupełniającego - 20% zamówienia podstawowego.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr Marzena Ciastek – Z- ca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa i Epidemiologii
Telefon: 32 42-00-240
Fax: 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 01.02.2016 r.


Dodatkowe materiały:
09.02.2016 - Zapytania 09.02.2016 - Zapytania 17.02.2016 - Ogłoszenie wyników postępowania 17.02.2016 - Ogłoszenie wyników postępowania SIWZ SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by