2014-09-22
Ogłoszenie wyników postępowania (06.11.2014)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 30.000 EURO na zakup i dostarczanie odczynników laboratoryjnych, drobnego sprzętu laboratoryjnego jedn. użytku, materiałów medycznych – laboratoryjnych dla potrzeb Szpitala
(znak sprawy: Szp.Leszcz./PN/ 66 /2014)

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
SIWZ można uzyskać pod adresem: Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, 40-074 Katowice, ul. Raciborska 26 – Dział Księgowości.
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostarczanie odczynników laboratoryjnych, drobnego sprzętu laboratoryjnego jedn. użytku, materiałów medycznych – laboratoryjnych, w podziale na:
Pakiet nr 1 – Odczynniki, materiały eksploatacyjne do analizatora Rapidlab 248;
Pakiet nr 2 – Odczynniki do analizatora Sysmex K4500;
Pakiet nr 3 – Krew kontrolna do analizatora Sysmex K4500;
Pakiet nr 4 – Odczynniki, materiały eksploatacyjne do analizatora AVL 9140;
Pakiet nr 5 – Odczynniki, materiały eksploatacyjne do analizatora Easy Elektrolytes;
Pakiet nr 6 – Odczynniki, materiały eksploatacyjne do analizatora Epoll 20;
Pakiet nr 7 – Krew barania;
Pakiet nr 8 – Podłoża suche;
Pakiet nr 9 – Krążki do antybiogramów, Krążki diagnostyczne;
Pakiet nr 10 – Szczepy wzorcowe;
Pakiet nr 11 – Podłoża gotowe;
Pakiet nr 12 – Testy identyfikacyjne;
Pakiet nr 13 – Testy kasetkowe;
Pakiet nr 14 – Odczynniki do badań serologii grup krwi;
Pakiet nr 15 – Testy kasetkowe i lateksowe;
Pakiet nr 16 – Materiały eksploatacyjne do analizatora do badania właściwości fizyko-chemicznych moczu;
Pakiet nr 17 – Barwniki, odczynniki laboratoryjne;
Pakiet nr 18 – Jednorazowy sprzęt laboratoryjny - 48 poz.;
Pakiet nr 19 – Końcówki do pipet automatycznych BIOHIT;
Pakiet nr 20 – Test ureazowy;
Pakiet nr 21 – Odczynniki do analizatora BS 300;
Pakiet nr 22 – Materiały eksploatacyjne do analizatora BS 300;
Pakiet nr 23 – Odczynniki koagulologiczne do analizatora Chrom 3003;
ujęte w Załącznik nr 8 do SIWZ – Formularz Cenowy

UWAGA
Wykonawca gwarantuje dostarczenie wraz z odczynnikami aktualnych instrukcji w języku polskim.

Oznaczenie we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV:
– 33141580-9 Krew zwierzęca – dot. Pakietu nr 7,
– 33696000-5 Odczynniki i środki kontrastowe – dot. Pakietu nr 1-6, 8-17, 20-23,
– 38000000-5 Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego), 33790000-4 Laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne wyroby szklane – dot. Pakiet nr 18, 19.

Wymagany termin ważności towaru:
  1. Wykonawca gwarantuje dostarczenie towaru z terminem ważności nie krótszym niż 8 miesięcy od daty dostawy, jakościowo odpowiadających wymogom, w opakowaniach zapewniających bezpieczny transport i magazynowanie.
  2. Wykonawca gwarantuje dostawę testów identyfikacyjnych z minimalnym terminem ważności 6 miesięcy.
  3. Wykonawca gwarantuje dostawę preparatów krwiopochodnych z minimalnym terminem ważności jeden miesiąc.
  4. Wykonawca gwarantuje dostawę krwi baraniej z minimalnym terminem ważności 2 tygodnie od daty dostawy – dot. Pakietu nr 7.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert:
- częściowych – tj. na poszczególne kompletne Pakiety od 1 do 23 ujęte w Załączniku nr 8 do SIWZ,
- równoważnych - dot. Pakietu nr 1, 4 i 5.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie produkt odpowiadający oryginałowi, o takich samych parametrach, spełniający wymagania producenta analizatora, który gwarantuje prawidłowe jego funkcjonowanie.

Wymagania odnośnie przedmiotu zamówienia
  1. Zamawiający rozumie przez zakup i dostarczanie odczynników laboratoryjnych, drobnego sprzętu laboratoryjnego jednorazowego użytku, materiałów medycznych-laboratoryjnych, sukcesywne:
    1. dostawy średnio jeden lub dwa raz w miesiącu w ilościach wynikających z potrzeb Zamawiającego – dot. Pakietu nr 1, 2, 4-6, 8-13, 15-23,
    2. dostawy zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do oferty – dot. Pakietu nr 3, 14,
    3. dostawy raz na dwa tygodnie w ilościach wynikających z potrzeb Zamawiającego – dot. Pakietu nr 7,
    przez cały okres obowiązywania umowy na podstawie zamówień składanych do Wykonawcy przy pomocy faksu.
  2. Zamawiający wymaga dokonania każdej dostawy w terminie do 14 dni roboczych (t.j. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnymi od pracy) od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego przy pomocy faksu.
  3. Wykonawca będzie zobowiązany do zachowania niezmienności cen brutto na zaoferowany asortyment przez cały okres obowiązywania umowy.
  4. Oferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją umowy w tym koszty transportu, wyładunku i wniesienia towaru do magazynu.
  5. Wykonawca musi zagwarantować dostępność towaru przez cały okres obowiązywania umowy.
  6. Ilości zamawianych towarów mogą ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego związanych z udzielanymi świadczeniami zdrowotnymi i będą wynikały z zamówień, bez możliwości dochodzenia roszczeń przez Wykonawcę z tytułu zmniejszenia ilości zakupionego towaru.
  7. UWAGA:
    1. Zamawiający w kolumnie /Cena jedn. netto/ dopuszcza wycenę do czterech miejsc po przecinku,
    2. Zamawiający w kolumnach /Wartość ogółem netto i Wartość ogółem brutto/ dopuszcza wycenę wyłącznie do dwóch miejsc po przecinku.

WYMAGANIA DODATKOWE:

Dot. Pakietu nr 1
1. Łączną ilość oferowanego odczynnika należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę..
2. Wartości nominalne materiału kontrolnego dla analizatora Rapidlab 248 uwzględniające korektę wartości w zależności od temperatury - dot. Pozycji 17,18,19.

Dot. Pakietu nr 2
1. Łączną ilość oferowanego odczynnika należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę.

Dot. Pakietu nr 3
1. Oferowane kontrolki posiadają możliwość wyk. badania na analizatorze Sysmex K4500.
2. Trwałość materiałów kontrolnych min. 3 miesiące od daty dostarczenia do laboratorium
3. Trwałość po otwarciu fiolki min. 14 dni w temp. 2-8°C.

Dot. Pakietu nr 4
1. Zamawiający nie wymaga aby asortyment pochodził od jednego producenta.

Dot. Pakietu nr 5
1. Łączną ilość oferowanego odczynnika należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę.

Dot. Pakietu nr 6
1. Dołączenie aplikacji oferowanych odczynników do fotometru Epoll 20.
2. Łączną ilość oferowanego odczynnika należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę.
3. Obliczenia ceny ml zaokrąglone do 4 miejsca po przecinku.

Dot. Pakietu nr 7
1. Wykonawca zapewnia regularną dostawę raz na dwa tygodnie.
2. Minimalna trwałość od daty dostarczenia min. 2 tygodnie.

Dot. Pakietu nr 8
1. Pakowane przez producenta w opakowaniach po 500g.
2. Podłoże suche selektywne do hodowli enterokoków, z żółcią i eskuliną powinno hamować wzrost bakterii innych niż enterokoki.

Dot. Pakietu nr 9
1. Średnica pojedynczego krążka antybiotykowego ma wynosić 6 mm.
2. Pojedynczy krążek ma posiadać dwustronne trwałe i stałe(nie zmieniające się w trakcie umowy) wydrukowane fabrycznie oznaczenie antybiotyku (międzynarodowe, zgodne z EUCAST) oraz stężenie antybiotyku (ug).
3. Antybiotyki pakowane indywidualnie (po 50 szt) w zamkniętych hermetycznie opakowaniach typu blister z pochłaniaczem wilgoci, z możliwością obustronnego wyciągania krążków.
4. Etykieta na krążkach winna zawierać nazwę producenta, nazwę antybiotyku, jego symbol, nr serii, datę ważności, temperaturę przechowywania, oznakowanie wyrobu do diagnostyki in vitro.
5. Termin ważności krążków minimum 12 miesięcy.
6. Przedmiot zamówienia winien posiadać wymagane obowiązującymi przepisami prawa dokumenty dopuszczające do obrotu i stosowania, zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010r. (Dz. U. z 2010r. Nr 107, poz. 679 ze zm.) oraz przepisami wykonawczymi do ustawy.
7. Certyfikaty kontroli jakości powinny być dostarczane z każdą dostawą.
8. Certyfikaty jakości krążków antybiogramowych (3 przykładowe) – dołączyć do oferty w wersji papierowej.
9. Pozytywna opinia Krajowego Ośrodka Referencyjnego do Spraw Lekowrażliwości w Warszawie dotycząca przedmiotu zamówienia – dołączyć do oferty w wersji papierowej.
10. Certyfikaty jakości producenta – dołączyć do oferty w wersji papierowej.

Dot. Pakietu nr 10
1. Szczepy wzorcowe z kolekcji ATCC.

Dot. Pakietu nr 11
1. Każda płytka powinna być oznaczona czytelnym nadrukiem (część, na której znajduje się podłoże), zawierającym informacje: nazwa producenta, nazwa pożywki, nr serii, termin ważności i godzinę rozlania.
2. Płytki muszą być opakowane szczelnie folią oznakowaną nazwą podłoża i datą ważności, umieszczone w tekturowych pudełkach opisanych fabrycznym nadrukiem.
3. Średnica podłoża na płytkach 90 mm - dot. poz. 1-8, 10-12, 15, 17.
4. Podłoża płynne powinny być dostarczone w postaci probówek o pojemności nie większej niż 3 ml.
5. Podłoże Enterococcus Agar powinno hamować wzrost bakterii innych niż enterokoki.
6. Certyfikaty kontroli jakości, w których powinny być zamieszczone informacje dotyczące aktywności bakteriologicznej sprawdzanej na szczepach kontrolnych z kolekcji ATCC, oceny właściwości fizyko-chemicznych, pH, jałowości, barwy, żyzności i selektywności, opis morfologii kolonii wyrosłych na pożywkach, podpis osoby kontrolującej i ewentualnie skład pożywki do każdej partii płytek (dostarczyć wraz z dostawą podłóż).
7. Metodyka do szczepów wzorcowych dostarczona w języku polskim – dołączyć do oferty w wersji papierowej.
8. Wykaz terminów ważności pożywek – dołączyć do oferty w wersji papierowej.
9. Certyfikaty kontroli jakości podłoża do wstępnej identyfikacji drożdży, Gram-ujemnych pałeczek, paciorkowców grupy B, agaru czekoladowego i dowolnego ze szczepów wzorcowych (ogółem 5) – dołączyć do oferty w wersji papierowej.

Dot. Pakietu nr 12
1. Wykonawca zobowiązany jest (na czas realizacji umowy) udzielić licencji na oprogramowanie w ramach zawartej umowy, umożliwiające komputerową klasyfikacje szczepów bakteryjnych - dotyczy zamawianych testów identyfikacyjnych dla bakterii (poz. 6, 7).
2. Testy identyfikacyjne (poz. 6, 7) do pojedynczego wykorzystania.
3. Dezoksycholan sodu w postaci ampułek, termin wazności minimum 6 miesięcy.
4. Test do wykrywania indolu w postaci szybkiego testu diagnostycznego, pozwalającego na wykrycie indolu. Wynik maksymalnie do 5 minut. Test kasetkowy, kompletny, instrukcja w języku polskim, termin wazności minimum 6 miesięcy.
5. Kwas fenyloboronowy i EDTA w postaci probówek, spełnia wymogi EUCAST do diagnostyki KPC i MBL, instrukcja wykonania badania w języku polskim.
6. Bezodczynnikowe testy identyfikacyjne dla Enterobacteriaceae oraz pałeczek niefermentujących oraz ziarniaków Gram-dodatnich cechujące się łatwością przygotowania, pozwalające na inokulację bez konieczności pipetowania do studzienek reakcyjnych, dostarczony z instrukcją w języku polskim oraz graficzną oceną uzyskanych wyników, termin wazności minimum 6 miesięcy.
7. Test na oksydazę w postaci szybkiego testu diagnostycznego, pozwalającego na wykrycie oksydazy maksymalnie w ciągu 1 minuty. Test bibułkowy, kompletny, instrukcja w języku polskim, termin wazności minimum 6 miesięcy.

Dot. Pakietu nr 13
1. Ze względu na istotność kliniczną badania kliniczne przeprowadzono na liczbie pacjentów nie mniejszej niż 100.
2. Dopuszczalne jest zaoferowanie testu umożliwiającego oznaczenie jednocześnie GDH i toksyn A i B.

Dot. Pakietu nr 15
1. W przypadku gdy test nie zawiera w zestawie kontroli pozytywnej i negatywnej dołączyć w odpowiedniej ilości zestawy kontrolne - dot. Pozycji 1,3,4,5.

Dot. Pakietu nr 16
1. Udział w producenckim programie międzynarodowej kontroli jakości analizy moczu 4 razy do roku.
2. Paski i kontrola moczu wewnętrzna i zewnętrzna pochodzące od jednego producenta.
3. Łączną ilość oferowanego asortymentu należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę. Obliczenia ceny za szt. zaokrąglone do 4 miejsca po przecinku.

Dot. Pakietu nr 18
1. Łączną ilość oferowanego sprzętu laboratoryjnego należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę. Obliczenia ceny za szt. zaokrąglone do 4 miejsca po przecinku.

Dot. Pakietu nr 21
1. Dołączenie aplikacji oferowanych odczynników do analizatora BS 300 do oferty przetargowej.
2. Zaoferowane odczynniki w tym kalibratory, surowice kontrolne posiadają aplikacje oraz wartości nominalne dla oferowanych odczynników do analizatora BS 300.
3. Dostarczenie wykazu laboratoriów pracujących na analizatorze BS 300 wraz z danymi odczynnikami.
4. Wykonawca gwarantuje wdrożenie oferowanych odczynników na miejscu w laboratorium wraz z korelacją w zakresie wartości prawidłowych i patologicznych z wynikami badań na analizatorze Integra 400Plus.
5. Wszystkie odczynniki konfekcjonowane w opakowaniach przeznaczonych do analizatora BS 300 bezpośrednio do wstawienia na pokład analizatora bez konieczności przelewania - dot. Pozycji 5-13.
6. Łączną ilość oferowanego odczynnika należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę.

Dot. Pakietu nr 22
1. Łączną ilość oferowanego odczynnika należy zaokrąglić do 1 opakowania handlowego w górę.

Dot. Pakietu nr 23
1. Zaoferowane odczynniki w tym kalibratory, osocza kontrolne posiadają aplikacje oraz wartości nominalne dla oferowanych odczynników do analizatora Chrom 3003.
2. Odczynniki przeznaczone do optycznej metody pomiaru - optycznie czyste.
3. Współczynnik czułości tromboplastyny do PT - ISI nie większe niż 1,1.
4. Materiały kontrolne na 3 poziomach z wartościami nominalnymi dla parametrów PT i APTT.


Miejsce realizacji dostaw
Magazyn Szpitala – Katowice, ul. Raciborska 27 (czynny od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 do 15:00).

Termin realizacji zamówienia: przez okres 12 miesięcy od daty zawarcia umowy jednak nie dłużej niż do czasu wyczerpania wartości umowy.

Opis warunków udziału w postępowaniu
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty tj.:

1. Wypełnią i podpiszą Załączniki do SIWZ.

2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. (Wykonawca musi wykazać się co najmniej 2 dostawami odpowiadającymi swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia).

3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 6 do SIWZ – dotyczy osób fizycznych.

4. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych t.j. w przypadku, gdy w przedmiotowym postępowaniu złożyły ofertę podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej, chyba, że wykażą, że istniejące pomiędzy nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji (o ile dotyczy) albo oświadczenie, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

5. INNE DOKUMENTY
a) Wykonawca składający ofertę dołącza do oferty zapisane w programie Excel na dowolnym nośniku (np. CD, dyskietka) wyliczenia wszystkich pozycji ujętych w Załączniku Nr 8 do SIWZ, na które składa ofertę.
b) UWAGA – dot. substancji niebezpiecznych oraz opakowań przeznaczonych do utylizacji
1. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć karty charakterystyk wszystkich oferowanych substancji i preparatów niebezpiecznych w formie papierowej oraz zapisane na dowolnym nośniku (np. CD, dyskietka), na każdy z odczynników wraz z ofertą a w przypadku braku kart charakterystyk dla oferowanych produktów – Oświadczenie Wykonawcy, że oferowane produkty nie posiadają cech substancji niebezpiecznych zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi.


Ocena spełnienia warunków:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

Wadium
W postępowaniu nie jest wymagane wadium.

Kryterium oceny ofert:
Cena całkowita (wartość ogółem brutto) za Pakiet – 100%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 02.10.2014 r. do godz. 10:00 w Szpitalu im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, ul. Raciborska 26 – Kancelaria Dyrektora.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.10.2014 r. o godz. 11:00 w Szpitalu im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, ul. Raciborska 28, budynek Przychodni, II piętro, Sekcja Zamówień Publicznych.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
3. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
5. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - Kierownik Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej – mgr Stanisław Iwańczak
Telefon: (32) 42-00-229, (32) 42-00-228
Fax: (32) 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22.09.2014 r.


Dodatkowe materiały:
01.10.2014 - Zapytania 01.10.2014 - Zapytania 06.11.2014 - Ogłoszenie wyników postępowania 06.11.2014 - Ogłoszenie wyników postępowania 30.09.2014 - Zmiana terminu składania ofert 30.09.2014 - Zmiana terminu składania ofert
SIWZ SIWZ Załącznik nr 8 do SIWZ Załącznik nr 8 do SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by