2017-04-28
Ogłoszenie wyników postępowania po wyroku KIO (14.09.2017)


Katowickie Centrum Onkologii
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 209 000 euro na utworzenie platformy biochemiczno-immunochemicznej poprzez dzierżawę zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego wraz z zakupem i dostawą odczynników biochemicznych i immunochemicznych, materiałów kontrolnych i kalibratorów, materiałów zużywalnych wraz z serwisem systemu
oznaczenie sprawy: KCO/PN/ 25 /2017

Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Sposób przekazania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ
  1. SIWZ będzie dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.kco.katowice.pl po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
  2. SIWZ można uzyskać pod adresem: Katowickie Centrum Onkologii, 40-074 Katowice, ul. Raciborska 26 – Dział Księgowości.
  3. Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest utworzenie platformy biochemiczno-immunochemicznej poprzez dzierżawę zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego wraz z zakupem i dostawą odczynników biochemicznych i immunochemicznych, materiałów kontrolnych i kalibratorów, materiałów zużywalnych wraz z serwisem systemu.

Wymagane minimalne parametry graniczne i techniczne zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego zostały określone szczegółowo w Załączniku nr 1A do SIWZ.

Odczynniki biochemiczne, materiały kontrolne i kalibratory do zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego zostały określone szczegółowo w Załączniku nr 1B do SIWZ.
Odczynniki immunochemiczne, materiały kontrolne i kalibratory do zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego zostały określone szczegółowo w Załączniku nr 1C do SIWZ.
Materiały zużywalne do zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego określa Załącznik nr 1D do SIWZ.

Oznaczenie przedmiotu zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV:
33696500-0 Odczynniki laboratoryjne,
38434000-6 Analizatory.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert:
- częściowych,
- wariantowych,
- równoważnych.

Termin realizacji zamówienia: przez okres 37 miesięcy od daty zawarcia umowy jednak nie dłużej niż do czasu wyczerpania wartości umowy w tym:
  1. do 30 dni od zawarcia umowy w zakresie transportu i wniesienia zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego do Laboratorium Zamawiającego, montażu, instalacji, uruchomienia i podłączenia do laboratoryjnego systemu informatycznego e-Lab, zakończona podpisaniem ”Protokołu instalacji i uruchomienia” oraz szkolenia personelu w zakresie obsługi systemu zakończona podpisaniem „Protokołu szkolenia”.
  2. przez okres 36 miesięcy od daty uruchomienia urządzenia jednak nie dłużej niż do czasu wyczerpania wartości umowy w zakresie dostawy odczynników, materiałów kontrolnych, kalibratorów i materiałów zużywalnych wraz z serwisem systemu.

Miejsce realizacji dostaw
Laboratorium Zamawiającego – Katowice, ul. Raciborska 27, budynek główny parter (możliwość dostawy od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 19:00) - jedno miejsce dostaw.

Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1b pkt. 1, 2, 3 ustawy Pzp dotyczące:
- kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- zdolności technicznej lub zawodowej,
oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 i ust. 5 ustawy Pzp., a także dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty.

Warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów:
a) koncesja, zezwolenie, licencja lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej:
a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się co najmniej 2 dostawami odpowiadającymi swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia).

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający będzie żądał następujących dokumentów:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa:
a) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa odpowiada określonym przez Zamawiającego wymaganiom, Zamawiający będzie żądał następujących dokumentów:
a) Opis systemu, folder, fotografia, katalog, dokumentacja techniczno ruchowa – dokumentujące i potwierdzające spełnienie wymagań granicznych i parametrów technicznych.
b) Opis sposobu użytkowania systemu lub instrukcję obsługi w języku polskim.
c) Certyfikat wydany przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.

Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 poz. 229 ze zm.).

W przypadku, gdy Wykonawcy należą do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą, nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Podstawy wykluczenia
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę/ów w przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 ustawy Pzp.

Zawartość oferty, w tym wykaz oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia

Oferta musi zawierać:
  1. Wypełnioną i podpisaną przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Ofertę Cenową, stanowiącą Załącznik Nr 1 do SIWZ.
    Uwaga! Zamawiający zaleca, aby Ofertę Cenową stanowiącą Załącznik Nr 1 do SIWZ Wykonawca złożył również w formie elektronicznej na płycie CD, DVD.
  2. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Załącznik Nr 1A do SIWZ.
  3. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Załącznik Nr 1B do SIWZ.
  4. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Załącznik Nr 1C do SIWZ.
  5. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Załącznik Nr 1D do SIWZ.
  6. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Formularz Oferty stanowiący Załącznik Nr 2 do SIWZ.
  7. Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku przesłanek wykluczenia złożone w formie Standardowego Formularza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia, aktualne na dzień składania ofert, JEDZ stanowiący Załącznik Nr 3 do SIWZ.
  8. Podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Istotne Postanowienia Umowy, stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ.
  9. Wypełnione i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie o podwykonawcach, stanowiące Załącznik Nr 5 do SIWZ.
  10. Podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenia Wykonawcy w sprawie gwarancji zabezpieczenia należytego wykonania umowy stanowiące Załącznik Nr 6 do SIWZ.
  11. Inne dokumenty
    a. Wykonawca na prośbę Zamawiającego przedłoży dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań parametrów ocenianych.
Informacje zawarte w JEDZ będą, stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca wypełnia JEDZ w zakresie Części II, III, IV, VI.
Jednocześnie Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w zakresie Części IV "Kryteria kwalifikacji" ograniczył się do wypełnienia jedynie sekcji α i nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w tej części.

Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów określonych w Warunkach udziału w postępowaniu.

Wadium
W postępowaniu jest wymagane wadium w wysokości: 15.000,00 zł.

Kryteria oceny ofert:
1. Koszt dzierżawy zintegrowanego systemu biochemiczno-immunochemicznego wraz z zakupem i dostawą odczynników biochemicznych i immunochemicznych, materiałów kontrolnych i kalibratorów, materiałów zużywalnych wraz z serwisem systemu przez okres 36 miesięcy - 60%
2. Parametry oceniane - 40%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Oferty należy złożyć do dnia 09.06.2017 r. do godz. 10:00 w Katowickim Centrum Onkologii, ul. Raciborska 26 – Kancelaria Dyrektora.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 09.06.2017 r. o godz. 11:00 w Katowickim Centrum Onkologii, ul. Raciborska 28, budynek Przychodni, II piętro, Sekcja Zamówień Publicznych.

Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.

Termin związania ofertą
Wykonawca jest związany ofertą 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający przewiduje
1. istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:
a) poprawy jakości i parametrów odczynników, materiałów kontrolnych i kalibratorów oraz materiałów zużywalnych, w tym zmianę numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu.
Warunkami dokonania zmian mogą być następujące przypadki:
a). wprowadzony zostanie na rynek przez wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony,
b). wystąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego Umową,
c). nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie organizacji pracy laboratorium,
d). nastąpi zmiana w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego
e). wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu świadczeń diagnostycznych,
f). w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego,
g). będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii,
h). będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa.

Zamawiający nie przewiduje
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
3. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest:
Zarządzający Pracownią Diagnostyki Laboratoryjnej – mgr Stanisław Iwańczak
Z-ca Zarządzającego Pracownią Diagnostyki Laboratoryjnej – mgr Agnieszka Malcharek
Telefon: (32) 42-00-229, (32) 42-00-228
Fax: (32) 2514 – 533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 28.04.2017 r.


Dodatkowe materiały:
09.06.2017 - Kwota na sfinansowanie zamówienia 09.06.2017 - Kwota na sfinansowanie zamówienia 09.06.2017 - Zestawienie ofert 09.06.2017 - Zestawienie ofert 14.09.2017 - Ogłoszenie wyników postępowania po wyroku KIO 14.09.2017 - Ogłoszenie wyników postępowania po wyroku KIO
26.05.2017 - Zapytania 26.05.2017 - Zapytania 28.07.2017 - Ogłoszenie wyników postępowania 28.07.2017 - Ogłoszenie wyników postępowania JEDZ Załącznik nr 3 JEDZ Załącznik nr 3
SIWZ SIWZ Załącznik nr 1A, B, C, D Załącznik nr 1A, B, C, D
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by