2014-04-11
Unieważnienie postępowania (21.05.2014)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 14.000 EURO na dostawę (zakup i dostarczenie) analizatora równowagi kwasowo-zasadowej

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (koszt 10 zł brutto).

Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa (zakup i dostarczenie) analizatora równowagi kwasowo–zasadowej w ilości 1 szt. wraz z:
  • transportem i wniesieniem sprzętu do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej,
  • montażem,
  • instalacją,
  • uruchomieniem,
  • integracją analizatora do laboratoryjnej sieci informatycznej - e-lab firmy ECLIPSE
  • 36 miesięcznym okresem gwarancji na sprzęt,
  • szkoleniem personelu (5 osób) w zakresie obsługi sprzętu, po uprzednim, pisemnym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym,
  • materiałami eksploatacyjnymi obejmującymi 36 miesięczny okres realizacji stanowiącymi Załącznik nr 1B do SIWZ
Zaoferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy, nieużywany, z rokiem produkcji 2014r.

Wymagane parametry techniczne sprzętu zostały określone szczegółowo w Załączniku nr 1A do SIWZ.

I. Wykonawca zapewnia:

1. W ramach gwarancji, w cenie oferty:
  1. przeglądy serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta,
  2. naprawę i wymianę części na fabrycznie nowe za wyjątkiem sytuacji, kiedy awaria spowodowana jest nieprawidłową eksploatacją sprzętu,
  3. wszystkie naprawy, przeglądy, konserwacje wraz z częściami zamiennymi i materiałami potrzebnymi do ich wykonania,
  4. przedłużenie gwarancji o czas niesprawności sprzętu, w przypadku napraw gwarancyjnych,
  5. łączna niesprawność sprzętu (w przypadku awarii) nie przekroczy 30 dni roboczych w okresach 12 miesięcznych z wyłączeniem dni, kiedy zapewniono sprawność sprzętu poprzez zapewnienie równorzędnego sprzętu zastępczego.
  6. w przypadku braku sprawności sprzętu, trwającej powyżej 40 dni roboczych w okresach 12 miesięcznych, wymianę sprzętu na nowy o co najmniej takich samych parametrach i okresie gwarancji jak sprzęt pierwotnie dostarczony.
  7. czas reakcji serwisu rozumiany jako przystąpienie do działań naprawczych w siedzibie Zamawiającego max. 48 godzin od zgłoszenia awarii faksem (dotyczy dni roboczych).
2. Serwis pogwarancyjny na okres 1 roku po zakończeniu gwarancji, na warunkach udzielonej gwarancji, tj.
  • przeglądy serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta,
  • naprawę i wymianę części na fabrycznie nowe za wyjątkiem sytuacji, kiedy awaria spowodowana jest nieprawidłową eksploatacją sprzętu,
  • wszystkie naprawy, przeglądy, konserwacje wraz z częściami zamiennymi i materiałami potrzebnymi do ich wykonania,
  • łączna niesprawność sprzętu (w przypadku awarii) nie przekroczy 30 dni roboczych w okresie 12 miesięcy z wyłączeniem dni, kiedy zapewniono sprawność sprzętu poprzez zapewnienie równorzędnego sprzętu zastępczego,
  • czas reakcji serwisu rozumiany jako przystąpienie do działań naprawczych w siedzibie Zamawiającego max. 48 godzin od zgłoszenia awarii faksem (dotyczy dni roboczych).
w cenie zgodnej ze złożoną Ofertą Wykonawcy.

Dopuszcza się waloryzację ceny o wskaźnik inflacji, w okresach 12 miesięcznych licząc od dnia obowiązywania umowy serwisowej (pierwsza waloryzacja po upływie 12 miesięcy obowiązywania umowy serwisowej)

3. Zapewnienie dostępności części i serwisu przez okres min. 10 lat po zakończeniu okresu gwarancji.

4. Zapewnienie kontynuowania umowy serwisowej na dotychczasowych zasadach, jeżeli Wykonawca będzie jedynym na terenie Polski autoryzowanym serwisantem zakupionego przez Zamawiającego w 2014r. analizatora równowagi kwasowo - zasadowej stanowiącego przedmiot zamówienia w postępowaniu nr Szp. Leszcz/ PN/ 28 /2014r. lub w przypadku, w którym Wykonawca nie będzie jedynym podmiotem uprawnionym do realizacji serwisu pogwarancyjnego, a oferty innych Wykonawców będą droższe o ponad 10% od ceny wynikającej z oferty wybranego Wykonawcy to Wykonawca zapewnia kontynuację umowy z uwzględnieniem waloryzacji ceny o wskaźnik inflacji w okresach 12 miesięcznych licząc od dnia obowiązywania umowy serwisowej.

Oznaczenie przedmiotu zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień:
38434000-6– analizatory
33696200-7 - odczynniki laboratoryjne

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani ofert równoważnych.

Termin realizacji zamówienia:
- od daty zawarcia umowy, w tym do 60 dni od zawarcia umowy w zakresie transportu i wniesienia sprzętu do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej, montażu, instalacji, uruchomienia, a także integracji analizatora do laboratoryjnej sieci informatycznej - e-lab firmy ECLIPSE, szkolenia personelu w zakresie obsługi sprzętu z wystawieniem "Protokołu szkolenia", całość zadania zakończona podpisaniem "Protokołu końcowego" do upływu okresu gwarancji wg Załącznika Nr 5 do SIWZ.
- przez 36 miesięcy od daty zawarcia umowy w zakresie dostawy materiałów eksploatacyjnych wg Załącznika Nr 5A do SIWZ
- przez 12 miesięcy od daty upływu gwarancji w zakresie serwisu pogwarancyjnego wg Załącznika Nr 5B do SIWZ.

Warunki udziału w postępowaniu:
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty tj.:

1. Wypełnione i podpisane Załączniki do SIWZ.

2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca musi wykazać się co najmniej 2 dostawami analizatorów równowagi kwasowo-zasadowej, 2 dostawami materiałów eksploatacyjnych do analizatorów)

3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ – dotyczy osób fizycznych,

4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

5. W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa odpowiada określonym przez Zamawiającego wymaganiom, Wykonawcy dołączą do Ofert:
a) Opis sprzętu, foldery, fotografie, katalogi – dokumentujące i potwierdzające spełnienie wymagań.
b) Instrukcję obsługi w języku polskim.

6. Dokument dopuszczający sprzęt do obrotu w kraju.

7. Informację o serwisie gwarancyjnym i pogwarancyjnym ze wskazaniem miejsca i punktu obsługującego, nr telefonu i faxu do kontaktów zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych.

8. Wykaz dostawców zużywalnych części i materiałów eksploatacyjnych określonych przez wytwórcę zaoferowanego urządzenia zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych.

9. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych t.j. w przypadku, gdy w przedmiotowym postępowaniu złożyły oferty podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej, chyba że wykażą, że istniejące pomiędzy nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji (o ile dotyczy) albo oświadczenie, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

Wadium:
W postępowaniu jest wymagane wadium w wysokości: 1 000,00 zł

Kryterium oceny ofert:
1. Cena brutto za przedmiot zamówienia (bez materiałów eksploatacyjnych i bez serwisu pogwarancyjnego) - 50%
2. Koszt materiałów eksploatacyjnych do analizatora przez okres 36 miesięcy - 35%
3. Ocena parametrów - 5%
4. Cena brutto za jeden rok serwisu pogwarancyjnego - 10%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Oferty należy złożyć do dnia 24.04.2014r. do godz. 10:00 w 40-074 Katowice, ulica Raciborska 26, Kancelaria Dyrektora, I piętro
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.04.2014r. o godz. 11:00 w 40-074 Katowice, ulica Raciborska 28, budynek Przychodni, II piętro, Sekcja Zamówień Publicznych.

Termin związania ofertą: wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje:
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
3. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
5. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający przewiduje
W zakresie serwisu:
zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 30% zamówienia podstawowego.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - Mgr Stanisław Iwańczak
Telefon 32 4200-228 lub 229
Fax 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.04.2014r.


Dodatkowe materiały:
21.05.2014 - Unieważnienie postępowania 21.05.2014 - Unieważnienie postępowania 25.04.2014 - Zapytania 25.04.2014 - Zapytania 25.04.2014 - Zmiana terminu składania ofert 25.04.2014 - Zmiana terminu składania ofert
SIWZ SIWZ Strona 14a, 14b, 14c Strona 14a, 14b, 14c Zmiana terminu składania i otwarcia ofert - 22.04.2014r. Zmiana terminu składania i otwarcia ofert - 22.04.2014r.
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by