Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice
ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 14.000 EURO na zakup i dostarczenie sprzętu medycznego: kardiomonitory, respirator transportowy, defibrylator, bronchofiberoskop intubacyjny, wózek anestezjologiczny
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego:
www.szpital.net.pl
Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym
(koszt 10 zł brutto).
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: zakup i dostarczenie sprzętu medycznego: kardiomonitory, respirator transportowy, defibrylator, bronchofiberoskop intubacyjny, wózek anestezjologiczny, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do SIWZ – Oferta Cenowa.
Przedmiot zamówienia został podzielony na Pakiety:
- Pakiet nr 1 – kardiomonitory w ilości 3 szt.
- Pakiet nr 2 – respirator transportowy w ilości 1 szt.
- Pakiet nr 3 – defibrylator w ilości 1 szt.
- Pakiet nr 4 – bronchofiberoskop intubacyjny ze źródłem światła w ilości 1 szt.
- Pakiet nr 5 – wózek anestezjologiczny,zabiegowy w ilości 1 szt.
dot. Pakietu nr 1, 2, 3, 4
Zamówienie obejmuje również:
- transport sprzętu do miejsca przeznaczenia
- montaż i uruchomienie,
- okres gwarancji – 24 miesiące,
- szkolenie personelu w zakresie obsługi i praktycznego wykorzystania sprzętu,
- serwis gwarancyjny, w ramach którego Wykonawca zapewnia w cenie oferty:
- przeglądy serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta,
- naprawę i wymianę części na fabrycznie nowe za wyjątkiem sytuacji, kiedy awaria spowodowana jest nieprawidłową eksploatacją sprzętu,
- wszystkie naprawy, przeglądy, konserwacje wraz z częściami zamiennymi i materiałami potrzebnymi do ich wykonania,
- przedłużenie gwarancji o czas niesprawności sprzętu, w przypadku napraw gwarancyjnych,
- łączna niesprawność sprzętu ( w przypadku awarii ) nie przekroczy 30 dni roboczych w okresach 12 miesięcznych liczonych od daty zawarcia umowy z wyłączeniem dni, kiedy zapewniono sprawność sprzętu poprzez zapewnienie równorządnego sprzętu zastępczego,
- czas reakcji serwisu rozumiany jako przystąpienie do działań naprawczych w siedzibie Zamawiającego max. 48 godzin od zgłoszenia awarii faksem (dotyczy dni roboczych).
- serwis pogwarancyjny na okres 2 lat po zakończeniu gwarancji, na warunkach udzielonej gwarancji, tj.
- przeglądy serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta,
- naprawę i wymianę części na fabrycznie nowe za wyjątkiem sytuacji, kiedy awaria spowodowana jest nieprawidłową eksploatacją sprzętu,
- wszystkie naprawy, przeglądy, konserwacje wraz z częściami zamiennymi i materiałami potrzebnymi do ich wykonania,
- łączna niesprawność sprzętu ( w przypadku awarii) nie przekroczy 30 dni roboczych w okresach 12 miesięcznych liczonych od daty zawarcia umowy z wyłączeniem dni, kiedy zapewniono sprawność sprzętu poprzez zapewnienie równorządnego sprzętu zastępczego,
- czas reakcji serwisu rozumiany jako przystąpienie do działań naprawczych w siedzibie Zamawiającego max. 48 godzin od zgłoszenia awarii faksem (dotyczy dni roboczych),
w cenie zgodnej ze złożoną Ofertą Wykonawcy, powiększonej o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ( inflacja), waloryzacja po upływie 12 miesięcy obowiązywania umowy na serwis pogwarancyjny.
- zapewnienie dostępności części i serwisu przez okres min. 10 lat po zakończeniu okresu gwarancji.
dot. Pakietu nr 5
Zamówienie obejmuje również:
- transport sprzętu do miejsca przeznaczenia,
- montaż,
- okres gwarancji – 24 miesiące,
- serwis gwarancyjny, w ramach którego Wykonawca zapewnia w cenie oferty:
- naprawę i wymianę części na fabrycznie nowe za wyjątkiem sytuacji, kiedy awaria spowodowana jest nieprawidłową eksploatacją sprzętu,
- przedłużenie gwarancji o czas niesprawności sprzętu, w przypadku napraw gwarancyjnych,
- czas naprawy od zgłoszenia faksem 7-14 dni (dotyczy dni roboczych).
- zapewnienie dostępności części i serwisu przez okres min. 10 lat po zakończeniu okresu gwarancji.
Oznaczenie we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV: 33100000 – 1
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne kompletne Pakiety.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
Termin realizacji zamówienia:
dot. zakupu i dostarczenia sprzętu medycznego: kardiomonitory, respirator transportowy, defibrylator, bronchofiberoskop inkubacyjny, wózek anestezjologiczny:
- transport sprzętu do miejsca przeznaczenia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,
- montaż,
- uruchomienie,
- szkolenie w zakresie obsługi i praktycznego wykorzystania sprzętu, po uprzednim, pisemnym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym zakończone podpisaniem "Protokołu szkolenia" – nie dot. Pakietu nr 5 - wózek anestezjologiczny
zakończone podpisaniem "Protokołu końcowego" w terminie 60 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
Miejsce dostarczenia
- Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego, ul. Raciborska 27: Oddział Neonatologiczny, Zakład Radioterapii, Oddział Ginekologiczno-Położniczy.
Warunki udziału w postępowaniu:
W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1. Wypełnią i podpiszą Załączniki do SIWZ.
2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.(Wykonawca musi wykazać się co najmniej 2 dostawami sprzętu medycznego objętego Pakietem w zakresie którego składa ofertę)
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
5. W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa odpowiada określonym przez Zamawiającego wymaganiom, Wykonawcy dołączą do Ofert:
a) Opis sprzętu, foldery, fotografie, katalogi – dokumentujące i potwierdzające spełnienie wymagań funkcjonalnych.
b) Opis sposobu użytkowania sprzętu lub instrukcja obsługi w języku polskim.
6. Dokument dopuszczający sprzęt do obrotu w kraju.
7. Informację o serwisie gwarancyjnym i pogwarancyjnym ze wskazaniem miejsca i punktu obsługującego, nr telefonu i faxu do kontaktów zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (t.j.: Dz. U. z 2010r. nr 107, poz. 679, z późn. zm.).
8. Wykaz dostawców zużywalnych części i materiałów eksploatacyjnych określonych przez wytwórcę zaoferowanego urządzenia zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (t.j.: Dz. U. z 2010r. nr 107, poz. 679, z późn. zm.).
9. W przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną do oferty należy dołączyć informację z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, celem wykazania uprawnień do reprezentowania Wykonawcy
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
Wadium:
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
w Pakiecie nr 1 - 1440,00 zł
w Pakiecie nr 2 - 1 290,00zl
w Pakiecie nr 3 - 1080,00 zł
w Pakiecie nr 4 - 900,00 zł
w Pakiecie nr 5 wadium nie jest wymagane.
Kryterium oceny ofert:
dot. Pakietu nr 1, 2, 3, 4
1. Cena brutto za przedmiot zamówienia (bez serwisu pogwarancyjnego) - 80%
2. Cena brutto za 2 letni serwis pogwarancyjny - 20%
dot. Pakietu nr 5
1. Cena brutto za przedmiot zamówienia - 100%
Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Oferty należy złożyć
do dnia 24.07.2012r. do godz. 10:00 w 40-074 Katowice, ulica Raciborska 26, Kancelaria Dyrektora, I piętro
Otwarcie ofert nastąpi
w dniu 24.07.2012r. o godz. 11:00 w 40-074 Katowice, ulica Raciborska 28, budynek Przychodni, II piętro, Sekcja Zamówień Publicznych.
Termin związania ofertą: wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Zamawiający nie zamierza
1. zawierać umowy ramowej,
2. ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3. zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający przewiduje
1. W zakresie serwisu:
zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Wysokość zamówień uzupełniających wynosi do 30% wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający nie przewiduje:
1. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2. zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
3. udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4. istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
5. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1. zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp. Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.
Osoba upoważniona do udzielania informacji - lek. med. Witold Nowak – Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa
Telefon: 32 2511-761
Fax: 32 2514-533
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10.07.2012r.