2013-11-14
Ogłoszenie wyników postępowania (22.01.2014)


Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego
ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice

ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro na opracowanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej oraz dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Bloku Operacyjnego na terenie Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 27 oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie budowy

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) – zwana dalej ustawą Pzp.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.szpital.net.pl

Na wniosek Wykonawcy SIWZ zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym. Koszt SIWZ wynosi 10 zł brutto plus koszty wysyłki.
SIWZ można uzyskać pod adresem: Szpital im. Stanisława Leszczyńskiego, 40-074 Katowice, ul. Raciborska 26 – Dział Księgowości.

Przedmiot zamówienia
  1. Nazwa:
    Opracowanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej oraz dokumentacji projektowo–kosztorysowej budowy Bloku Operacyjnego na terenie Szpitala im. Stanisława Leszczyńskiego w Katowicach, przy ul. Raciborskiej 27 oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie budowy.
  2. Wspólny słownik zamówień (CPV):71000000-8 usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne.
  3. Opis:
    1. wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej, również w umożliwiającej prezentację wersji elektronicznej (w formacie dwg i PDF), zgodnej z założeniami funkcjonalno-użytkowymi stanowiącymi Załącznik nr 1 do SIWZ, do akceptacji przez Zamawiającego;
    2. uzyskanie warunków zabudowy, zgodnych z zaakceptowaną koncepcją funkcjonalno-przestrzenną, o której mowa w pkt 1;
    3. wykonanie projektu budowlanego (również w wersji elektronicznej) wraz z zagospodarowaniem terenu, według wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462) wydanego na podstawie art. 34 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), z kompletem niezbędnych opinii i uzgodnień wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę z klauzulą ostateczności (decyzję tę uzyska Wykonawca w imieniu Zamawiającego);
    4. wykonanie projektów wykonawczych we wszystkich branżach (również w wersji elektronicznej w formacie dwg i pdf);
    5. wykonanie przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich oraz Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych na bazie projektu budowlanego i wykonawczego (również w wersji elektronicznej na całość i poszczególne części funkcjonalne przedsięwzięcia inwestycyjnego):
      1. blok operacyjny, część chirurgiczna, w tym z salą operacyjną do brachyterapii,
      2. blok operacyjny, część intensywnej opieki medycznej,
      3. centralną sterylizatornię,
      4. izbę przyjęć dla oddziału ginekologiczno-położniczego;
    6. wykonanie projektu wnętrz obiektu, w tym aranżację, niezbędne wyposażenie w aparaturę medyczną, kolorystykę;
    7. wykonanie harmonogramu rzeczowo-finansowego robót;
    8. pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji, przy czym zakres nadzoru autorskiego Wykonawcy obejmuje czynności wynikające z treści ustawy z 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), a ponadto Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania następujących czynności:
      1. udziału w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego,
      2. udziału w odbiorach częściowych, odbiorach robót zanikających oraz odbiorze końcowym,
      3. udziału w próbach instalacji i rozruchach,
      4. innych obecności u Zamawiającego, na budowie, w terminach zapewniających prawidłowy nadzór autorski oraz na każde wezwanie Zamawiającego.
  4. Zasadniczym celem tworzenia dokumentacji projektowo–kosztorysowej jest budowa obiektu w sposób zapewniający połączenie z istniejącymi już budynkami Szpitala, tj. budynkami Oddziału Ginekologiczno–Położniczego i Dermatologii. Całość nowego przedsięwzięcia inwestycyjnego pod względem funkcjonalności ma spełnić wymagania założeń funkcjonalno-użytkowych, stanowiących Załącznik nr 1 do SIWZ oraz obowiązujących przepisów.
  5. Blok Operacyjny musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2012, poz. 739) i w innych przepisach, od spełniania których uzależnione jest dopuszczenie Bloku Operacyjnego do użytkowania, w tym w szczególności określonych w warunkach kontraktowania udzielania świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  6. Blok Operacyjny musi bezkolizyjnie funkcjonować w strukturze Szpitala, w szczególności w zakresie jego połączeń z sieciami i instalacjami Zamawiającego, a jego budowa będzie się mogła odbywać bez wyłączania z użytkowania innych części Szpitala.
  7. Zamawiający nabywa autorskie prawa majątkowe do całości dokumentacji służącej do wybudowania Bloku Operacyjnego na wszystkich polach eksploatacji, w tym obejmujących niezbędne dla funkcjonowania obiektu zmiany i przeróbki, jak również możliwość dokonywania takich zmian i przeróbek bez konieczności uzyskania zgody Wykonawcy.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani składania ofert wariantowych.

Miejsce realizacji
Katowice ul. Raciborska 27

Termin realizacji zamówienia
1) opisanego w "Przedmiocie zamówienia", ust. 3, pkt 1 - 7 - nie dłużej niż 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy,
2) opisanego w "Przedmiocie zamówienia", ust. 3, pkt 8 - w trakcie realizacji budowy Bloku Operacyjnego.

Opis warunków udziału w postępowaniu
  1. W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:
    1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
    2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
    3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
    4. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia publicznego;
    5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz dołączą do oferty dokumenty, o których mowa w dziale SIWZ Zawartość Oferty.
  2. Dopuszcza się do udziału w przetargu konsorcjum wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, muszą oni wykazać, że:
    1. warunek określony w ust. 1, pkt 1, 4 i 5 spełnia każdy z wykonawców,
    2. warunki określone w ust. 1, pkt. 2 i 3 spełniają łącznie wszyscy wykonawcy. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania przetargowego.
  4. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się przed złożeniem oferty z obiektami Szpitala i dokumentacją posiadaną przez Zamawiającego.
  5. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2, 3, 4 ustawy Pzp, Wykonawca dołączy do Oferty:
    1. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług (zaprojektowanych i zrealizowanych projektów) w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże nie mniej niż 3 dokumenty potwierdzające wykonanie co najmniej 3 obiektów dla podmiotów prowadzących działalność leczniczą w zakresie lecznictwa szpitalnego, nowych lub polegających na modernizacji istniejących, o pow. użytkowej nie mniejszej niż 1.500 m2 każdy, w tym co najmniej 2 obejmujących bloki operacyjne (co najmniej dwie sale operacyjne każdy), a z tytułu realizacji nadzoru autorskiego nie był obciążany przez inwestorów karami umownymi (Załącznik nr 6 do SIWZ),
    2. oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu uprawnień lub dysponowaniu osobami biorącymi udział w wykonaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia do projektowania bez ograniczeń i legitymują się przynależnością do właściwych izb zawodowych w niezbędnych branżach; Wykonawca przedstawi w ofercie wg Załącznika Nr 7 do SIWZ osoby na każde stanowisko wymienione w poniższej tabeli:

      Lp. Stanowisko Minimalna liczbaosób Minimalny okres posiadania uprawnienia Minimalna liczba realizacji porównywalnych prac
      1 projektant architekt 1 5 lat 1
      2 projektant konstruktor budowlany 1 5 lat 1
      3 projektant w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych 1 2 lata 2
      4 projektant w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 1 2 lata 2
      5 kosztorysant w zakresach określonych w punktach 1 - 4 1 5 lat 2
      6 technolog medyczny 1 2


      Uwaga: osobami proponowanymi na stanowiska wymienione w tabeli mogą być obywatele państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz zgodnie z regulaminem postępowania w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie w Polsce osób z państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej.
    3. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności projektowej na nie mniej niż 800.000 zł (osiemset tysięcy zł); w przypadku podwykonawcy warunek ten dotyczy realizowanego przez niego zakresu.
  6. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 2, 3 ustawy Pzp Wykonawcy dołączą do Oferty:
    1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
    2. w stosunku do osób fizycznych podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące Załącznik Nr 8 do SIWZ – dotyczy osób fizycznych,
    3. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
  7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
    1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
    2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  8. Podpisane przez osobę uprawnioną oświadczenie Wykonawcy w sprawie gwarancji zabezpieczenia należytego wykonania umowy - Załącznik Nr 9 do SIWZ.
  9. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych t.j. w przypadku, gdy w przedmiotowym postępowaniu złożyły ofertę podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej, chyba że wykażą, że istniejące pomiędzy nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji (o ile dotyczy) albo oświadczenie, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.


Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów. Spełnianie minimalnych warunków udziału w postępowaniu określonych metodą "spełnia" – "nie spełnia".

Wadium
W postępowaniu będzie wymagane wadium w wysokości: 10 000,00 zł

Kryteria oceny ofert:
1. Oferowana cena ryczałtowa (z VAT) za wykonanie przedmiotu zamówienia z wyłączeniem ceny za pełnienie nadzoru autorskiego - 90%
2. Oferowana cena ryczałtowa (z VAT) za pełnienie nadzoru autorskiego - 10%

Miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert
Oferty należy złożyć do dnia 16.12.2013r. do godz. 10:00 w Kancelarii Dyrektora Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16.12.2013r. o godz. 11:00 w Sali Konferencyjnej w budynku administracyjnym, I piętro, Szpitala w Katowicach przy ul. Raciborskiej 26.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Zamawiający nie ogranicza
możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie zamierza
1) zawierać umowy ramowej,
2) ustanawiać dynamicznego systemu zakupów,
3) zastosować aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje
1) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
2) istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
3) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
4) zamówień dodatkowych ani uzupełniających
5) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do
1) zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, o której mowa w art. 12a ustawy - Pzp. W przypadku dokonania zmiany w ogłoszeniu, Zamawiający – o ile zajdzie taka konieczność – przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach,
2) zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 38 ust. 4 – 6 ustawy Pzp; Zamawiający niezwłocznie przekaże dokonaną zmianę wszystkim Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz umieści ją na stronie internetowej.

Osoba upoważniona do udzielania informacji - mgr Sergiusz Karpiński
Telefon: 32 4200-156
Fax: 32 2514-533

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.11.2013r.


Dodatkowe materiały:
05.12.2013 - Zapytania [doc, 6.1MB] 05.12.2013 - Zapytania [doc, 6.1MB] 22.01.2014 - Ogłoszenie wyników postępowania 22.01.2014 - Ogłoszenie wyników postępowania SIWZ SIWZ
W celu poprawnego działania strona wykorzystuje mechanizm plików cookies.
Dalsze przeglądanie stron oznacza zgodę na zapisywanie tych plików w urządzeniu, z którego korzystasz.
W przypadku braku zgody, należy wyłączyć obsługę plików cookies w przeglądarce.
© 2003 by